رسوایی جنسی؛ دردسر تازه معاون کامرون

۰۵م اسفند ،

David-Cameron-Nick-Clegg.jpg

رسوایی اخلاقی رئیس سابق حزب لیبرال دموکرات انگلیس برای معاون اول وزیر این کشور دردسرساز شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشه روزنامه دیلی میل، اخیرا فاش شده که دفتر شخصی نیک کلگ، معاون اول وزیر انگلیس از پنج سال پیش از این رسوایی اخلاقی باخبر بوده و بر آن سرپوش گذاشته است.

دستیاران نیک کلگ، معاون اول وزیر انگلیس و رهبر حزب لیبرال دموکرات از گفتن این که چطور وی دربارهٔ اتهامات کریس رنارد، رئیس سابق حزب در خصوص آزار جنسی چند فعال زن در این حزب اطلاع داشته، اجتناب کردند.

اما اخیرا شواهدی مطرح شده مبنی بر این که مقامات بلندپایه حزب لیبرال دموکرات کمپینی سازماندهی شده برای خاموش کردن زنان آزار دیده و جلوگیری از تحقیقات داخل حزبی داشته‌اند.

روزنامه دیلی میل دریافته است که یکی از این زنان قربانی از حزب لیبرال دموکرات اخراج شده و مجبور شده تضمین دهد که در این باره سخنی نخواهد گفت. زن دیگری که مدعی است از سوی کریس رنارد آزار جنسی دیده به روزنامه دیلی میل گفت مقامات حزب لیبرال دموکرات به او گفتند در صورت هرگونه افشاگری دیگر آینده‌ای در این حزب نخواهد داشت.

زن سومی نیز که مدعی است در خانه‌اش در لندن مورد حمله جنسی قرار گرفته به شرح کابوسی که هنگام گزارش این اتفاق به مقامات ارشد لیبرال دموکرات تجربه کرده پرداخته است.

نیک کلگ که مدعی است چیزی دربارهٔ این پرونده‌ها نمی‌دانسته اکنون مجبور شده در خصوص این رسوایی دستور به تحقیقات داخلی دهد.

رنارد در بیانیه‌ای گفت موقتا از مناصب حزبی خود کناره‌گیری می‌کند تا تحقیقات به اجرا درآمده و مشکلی برای رهبران حزب به وجود نیاورد.

دست کم ۱۰ زن از بابت این که قربانی آزارهای جنسی کریس رنارد شده‌اند شکایت کرده‌اند در حالی که رنارد اتهامات خود را رد کرده است. این زنان گفتند که رهبران حزب ادعاهای آنها را جدی نگرفته‌اند.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.