رسوایی دامن نیروهای امنیتی خارجی و کارکنان سفارت آمریکا در برزیل را گرفت

دستکم دو زن به همراه تفنگداران آمریکایی در خارج از باشگاه شبانه در یک وسیله نقلیه حضور داشتند که یکی از زنان شروع به دعوا می کند

آسوشیتدپرس از یک رسوایی دیگر نیروهای نظامی و سرویس امنیت خارجی آمریکا اینبار در برزیل پرده برداشت.

آسوشیتدپرس نوشت: بر اساس گزارشی که اخیراً افشا شده نشان می دهد که نیروهای ارتش و سرویس خارجی آمریکا درگیر یک رسوایی دیگر پس از رسوایی آنها در کلمبیا هستند.

این خبرگزاری می نویسد: این رسوایی دامن نیروهای امنیتی خارجی و کارکنان سفارت آمریکا در برزیل را گرفته است.

این خبرگزاری نوشت: این رویداد در اواخر سال گذشته در برازیلیا پایتخت برزیل رخ داده؛ زمانی که سه تفنگدار دریایی آمریکا در قالب تیم امنیتی سفارت و یک کارمند سفارت یک خانم اسکورت را پس از نزاع بر سر پرداخت پول به بیرون انداختند که در این نزاع استخوان شانه این زن شکسته شده است.

یک مقام دفاعی آمریکا که از افشای نامش خودداری کرده می گوید: دستکم دو زن به همراه تفنگداران آمریکایی در خارج از باشگاه شبانه در یک وسیله نقلیه حضور داشتند که یکی از زنان شروع به دعوا می کند و سپس از ماشین به بیرون پرت می شود و زمانی که تلاش می کند دوباره وارد وسیله نقلیه مذکور بشود به زمین می خورد و مجروح می شود.

این مقام همچنین گفت که هیچ شکایتی از سوی مقام های برزیلی در این باره صورت نگرفته است. یک مقام دیگر نظامی گفت که کارمند سفارت که دراین موضوع دخالت داشته ناظر بوده است. سفارت موضوع را پیگیری کرده و قرار است هزینه های درمان زنی که در این حادثه مجروح شده ر بپردازد

لئون پانتا وزیر دفاع آمریکا گفته که تفنگداران دخیل در موضوع از برزیل خارج شده اند و دو نفر دیگر تقلیل رتبه داده شده و کارمند سفارت هم از پست خود کناره گذاشته شده است.

مهر -این دومین اتهام در یک ماه گذشته است که به نیروهای آمنیتی آمریکا درباره رسوایی جنسی وارد می شود. نخستین آن در کلمبیا بوده که ماموران ویژه حفاظت از باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا چندی پیش از برگزاری نشست رهبران آمریکایی از یک زن بدکاره سوء استفاده کرده بودند.

اخبار مرتبط

سایت خبری تحلیلی افق

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.