رسوایی را صرفاً برای روحانیون نساختم

۱۰م اسفند ،

کارگردان فیلم رسوایی گفت: «رسوایی» را صرفاً برای دیدن روحانیون و یا حتی مذهبی‌های مرسوم نساخته‌ام. من رسوایی را برای مخاطبانی ساخته‌ام که ممکن است پای منبر شما در مسجد؛ یا نماز جمعه نیایند.

به گزارش ممتازنیوز به نقل از فارس، حدود سیصد تن از ائمه جمعه کشور در تالار آدینه گرد هم آمدند تا پس از اتمام برنامه‌های همایش ائمه جمعه به تماشای فیلم رسوایی بنشینند.

 گرچه بعضی  ازروحانیون صاحب‌نام همچون حجه الاسلام تقوی رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور و حجه الاسلام مصباحی‌مقدم ـ شجو نی فیلم را دیده و از آن ارزیابی مثبتی ارائه کرده بودند اما ابتکار رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه در اکران فیلم برای  این جمع کثیر از علما و روحانیون روحانیون در نوع خود منحصر به فرد بود. چرا که اینبار خود علما به جای خواندن نقدهای رسانه‌ای بعضاً جهت‌دار  به تماشا و ارزیابی فیلم می‌پرداختند.

در ابتدای این مراسم از کارگردان دعوت شد تا دقایقی برای حضار از فیلم و حواشی و محتوای آن سخن بگوید.

ده‌نمکی در این مراسم گفت: ما همه این تعبیر را شنیده‌ایم که زبان را باید متناسب با مخاطب انتخاب کرد و من به عرض شما می‌رسانم که «رسوایی» را صرفاً برای دیدن وحانیون و یا حتی مذهبی‌های مرسوم نساخته‌ام. من رسوایی را برای مخاطبانی ساخته‌ام که ممکن است پای منبر شما در مسجد؛ یا نماز جمعه نیایند. اما با فیلم این منبر و موعظه‌ها  را به خانه آنها برده‌ایم. کما این که «اخراجی‌ها» را برای مخاطبانی ساختم که نه جبهه رفته‌اند و نه به سفر راهیان نور می‌روند و  نه به تماشای فیلم‌های دفاع مقدس می‌نشستند و در عمل  آن نتیجه‌اش شد که دیدید. میلیونها نفر برای فیلم‌های دفاع مقدس و ارز‌ش‌های آن به سینماها آمدند و قضاوت دشمن دربارهٔ این استقبال  دیدید چه بود.

ده‌نمکی در خصوص انتخاب اکبرعبدی به عنوان بازیگر روحانی فیلم دلایل خود را باز گفت و از آنها خواست در فرم‌های نظرسنجی که بین آنها توزیع شده ارزیابی خود را از قابل باور بودن و یا درست بودن یا نبودن این انتخاب را بنویسند.

در این فرمهای نظرسنجی ۵ سوال مطرح شده بود که پس از نمایش فیلم حاصل جمع‌آوری این پرسشنامه ها ، ارزیابی بیش از ۹۰ درصد حضار  از فیلم مثبت و ۱۰ درصد دیگر نیز با نقد به بعضی‌صحنه‌ها برآیند کلی فیلم را مثبت ارزیابی کردند.

اما سخنان حجه السلام تقوی پس از اتمام نمایش فیلم وپس از جمع آوری این نظرسنجی‌ها بسیار حائز اهمیت بود چرا که  این سخنان  فصل تازهی از نگرش علما و روحانیون به کلیت سینما و ایجاد زمینه تعامل متقابل بود. به نظر می‌رسد که اگر مشروح این سخنان توسط روابط عمومی این شورا منتشر شود می‌تواند سبب حسن تفاهم بیشتر اهالی سینما و روحانیون شود.

باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.