رسوایی های جدید پلیس آمریکا/انداختن سگ های وحشی به جان معترضین

وکلای امریکا گزارشی را ارائه داده اند که حاکی از آن است که پلیس نیویورک از خشونت بیش ازحد و دستگیری های غیرقانونی برای متفرق کردن مردم استفاده می کند.

به گزارش گروه وبگردیممتازنیوز، روز سه شنبه پلیس کالیفرنیا، به شدت اعتراضات مردمی را در “آناهیم” جنوب کالیفرنیا سرکوب کرد و برای متفرق کردن مردم از سگ های وحشی استفاده کرد.
در جریان اعتراضات مردمی یک جوان ۲۴ ساله سیاهپوست امریکایی به نام “مانوئل دیاز” به ضرب گلوله های پلیس کشته شد. ماموران پلیس نیز پس از حمله به شاهدان که اکثر آنها را زنان و کودکان تشکیل می دادند، خواستند رسوایی خود را در تیراندازی به سیاهپوست غیرمسلح، با پیشنهاد پول و باج دهی مخفی کنند.
به دنبال این حادثه، اعتراضات گسترده‌ای در سراسر آناهیم در واکنش به خشونت پلیس علیه مردم صورت گرفت و معترضان خطاب به پلیس آمریکا شعار دادند: نه صلح، نه عدالت” و “پلیس‌ها، خوک‌ها، قاتلان”.
اکنون بعد از گذشت چندماه از جنبش وال استریت و اعتراضاتی از این دست که با خشونت پلیس مواجه می شود، گزارشی جدید خبر از استفاده خشونت، نظارت گسترده و وحشیگری پلیس نیویورک به دستور دپارتمان این ایالت به عنوان ابزاری برای سرکوب جنبش وال استریت ارائه شده است که به نوعی بی آبرویی برای دولت محسوب می شود. این گزارش روز گذشته (چهارشنبه ۲۵ ژوئیه) توسط وکلا ارائه شد.
در این گزارش جدید آمده است که پلیس نیویورک از خشونت بیش ازحد و دستگیری های غیرقانونی برای متفرق کردن مردم استفاده می کرده و همچنان این امر حربه اصلی پلیس در سرکوب اجتماعات مردمی که از روز سه شنبه شروع شده است، می باشد.
با وجود این گزارش جدید، بار دیگر پلیس نیویورک از حربه خود برای سرکوب مردم استفاده کرده و طبق آمار کلینیک عدالت جهانی در دانشکده حقوق نیویورک و کلینیک بین المللی حقوق بشر والترلایتنر دانشکده حقوق فوردهام آمده است که از روز گذشته و درپی اعتراضات جدید مردم نیویورک، ۱۳۰ مورد اتهام سوء استفاده به پلیس این ایالت وارد شده است.
برخی گزارش ها حاکی از آن است که اتهامات گزارش شده هرکدام نشان از نقض تعهد دولت برای رعایت حقوق اجتماعات مردمی و آزادی بیان است.
همچنین این گزارش ها خواستار ایجاد یک بازرس مستقل به منظور نظارت بر اداره پلیس نیویورک است. این گزارش براساس مصاحبه های صورت گرفته با معترضان، وکلا، روزنامه نگاران و دانشمندانی که از حقوق قانونی برخوردارند تنظیم شده و برای تهیه آن نیز به عکس ها، صدها ساعت فیلم ویدئوئی، گزارش رسانه ها و اسناد دادگاهی استناد شده است.
علاوه بر آن از شهادت شاهدان عینی که ناظر بر اقدامات پلیس بودند هم خبرهایی دریافت شده است. همچنین گزارش های دیگری از تجزیه و تحلیل واکنش پلیس در بوستون، اوکلند، کالیفرنیا، سان فرانسیسکو و شارلوت، کارولینای شمالی ارائه داده شده است. پس از گردآوری همه اسناد، نقشه پیچیده ای از سرکوب مردم توسط پلیس پدیدار شد.
جنبش وال استریت هنگامی آغاز شد که گروهی از تظاهرات کنندگان در منطقه اقتصادی نیویورک در تاریخ ۱۷ سپتامبر ۲۰۱۱ گرد هم آمدند تا دربرابر فساد، توزیع ناعادلانه ثروت در کشور و نفوذ بیش ازحد شرکت های بزرگ در سیاست های ایالات متحده، اعتراض کنند.
اعتراض هایی که بار دیگر به سیاست های کاخ سفید؛ ازچندروز گذشته شروع شده و با حمله سگ های وحشی پلیس امریکا به دستگیری های غیرقانونی و ضرب و شتم مردم می انجامد، به تعمیق بحران اقتصادی امریکا کمک شایانی می کند. خصوصا مردم معترض به آنند که درجریان جنبش وال استریت، هیچ اقدامی از طرف مردم که به اندازه کافی تحریک کننده باشد، وجود نداشته ولذا دلیلی برای استفاده از ابزا خشونت و زور تا به این حد منطقی نبوده است.
با انتشار این گزارش و وجود اعتراض هایی از روز سه شنبه تا به اکنون که خبرنگاران و مردم با آزار و اذیت، محدودیت و دستگیری های همراه با ضرب و شتم رو به رو شده اند، دولت امریکا در تلاطم بروز بحرانی دیگر قرار گرفته است.

ارسال نظر :


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.