رسول تقیان با اقتدار قهرمان دسته ۷۷ کیلوگرم آسیا شد/ جابه جایی رکورد حسین برخواه پس از ۱۲ سال

۰۱ تیرماه ۱۳،

ورزش > دیگر ورزشها – بعد از درخشش جابر بهروزی در دسته ۶۹ کیلوگرم، رسول تقیان دیگر نماینده تیم ملی وزنه برداری کشورمان در دسته ۷۷ کیلوگرم نیز با شایستگی روی سکوی قهرمانی آسیا ایستاد.

به گزارش خبرگزاری ممتازنیوز و به نقل از روابط عمومی فدراسیون وزنه برداری، رسول تقیان که در آخرین تجربه ملی اش سال ۲۰۰۹ مدال با رکورد مجموع ۳۳۹ کیلوگرم، مدال برنز آسیا را به دست آورده بود، پس از چهار سال بازگشتی فوق العاده به تخته مسابقات بین المللی داشت و با مهار وزنه های ۱۶۳ کیلوگرم در یکضرب و ۲۰۳ کیلوگرم در دوضرب، با حدنصاب مجموع ۳۶۶ کیلوگرم، قهرمان آسیا شد.
تقیان با این حدنصاب، پس از ۱۲ سال به میزان یک کیلوگرم رکورد مجموع دسته ۷۷ کیلوگرم ایران را که در اختیار محمد حسین برخواه بود به نام خود ارتقا بخشید.
در پایان رقابتهای دسته ۷۷ کیلوگرم قهرمانی آسیا، پس از رسول تقیان، وزنه ‌برداران چین و کره شمالی با مجموع ۳۵۶ و ۳۵۵ کیلو دوم و سوم شدند.
در پایان دومین روز از چهل و چهارمین دوره مسابقات وزنه برداری قهرمانی آسیا نام تیم ملی وزنه برداری کشورمان با چهار مدال طلا و دو نقره و ۱۶۲ امتیاز تیمی در میان مدعیان اصلی قهرمانی در آسیا قرار دارد.

۲۵۱ ۴۱


RSS
ماخذ: خبر آنلاین
باز نشر: پایگاه اینترنتی خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.