رسول خادم: کسی را جایگزین “بنا” نمی‌کنم!!

مدیر تیمهای ملی کشتی با حمایت از محمد بنا می‌گوید در تیم ملی کشتی فرنگی کسی را جایگزین بنا نمی‌کند.

 

 Rasoul.Khadem

 

رسول خادم  با بیان این مطلب افزود: با توجه به جایگاه امروز کشتی فرنگی در ایران و نتایج درخور این رشته در المپیک و در چند سال اخیر، به نظر می‌رسد امروز با لحاظ افراد و شخصیت‌های برجسته موجود در کشتی فرنگی، شایسته است مدیر امور فنی کشتی فرنگی مردی از جنس همین رشته باشد.

 

در این مورد پیشنهاد خود را به فدراسیون اعلام خواهم کرد. البته اعتقاد من این بوده و است که در حال حاضر محور هرگونه برنامه‌ریزی در تدوین نظام فنی برای کشتی فرنگی کشور در حال حاضر می‌باید بر پایه دانش فنی محمد بنا استوار گردد. دارنده مدال طلای المپیک آتلانتا ادامه داد: این دو موضوع را در جلسه مشترک و صمیمی که با محمد بنا داشتم نیز به وی اظهار نمودم، اگرچه او با لطف و محبت همیشگی‌اش استمرار این موضوع را مجدداً از من خواستار شد، اما من معتقد بوده و هستم که ضمن حفظ جایگاه محمد بنا به عنوان سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی، در حال حاضر ضرورت دارد محوریت برنامه‌ریزی در سطوح سنی مختلف در این رشته بر مبنای نظرات او صورت پذیرد تا کشتی فرنگی در حوزه فنی در تمامی سطوح نظام‌مند گردد.

 

دارنده دو مدال طلای جهان تصریح کرد: به همین دلیل گرچه برنامه‌های ۶ ماهه دوم تیم‌های کشتی فرنگی نوجوانان و جوانان پیش از المپیک تدوین شده بود، صبر کردم تا با محمد بنا آغاز تمامی این برنامه‌ها کلید بخورد.

 

واقعیت این است که با افزایش غیرمنطقی انتظارات و توقعات از این مرد زحمت‌کش کشتی فرنگی، سقف خواسته‌ها و توقعات آنچنان از او بالا رفته که او با منابع و شرایط موجود نمی‌تواند پاسخگوی این حجم انتظارات باشد.

 

خادم تصریح کرد: در این راستا، محمد بنا با تمام وجود می‌خواهد در کشتی فرنگی باشد و بدون هیچ چشمداشتی به این رشته خدمت کند اما اکنون هیچ تعادلی بین انتظارات و توقعاتی که از وی دارند، با منابع و شرایط موجود، وجود ندارد. این که بنا در هر شرایطی حاضر به ادامه فعالیت در جایگاه فنی پیشین خود نیست را باید به پای مسئولیت‌پذیری و تعهد او نسبت به کشتی فرنگی گذاشت و متأسف خواهم شد که برخی بخواهند این موضوع را به گونه‌ای دیگر جلوه دهند.

 

مدیر تیمهای ملی کشتی در پایان گفت: به عنوان مدیر تیم‌های ملی کشتی، به خواست و اصراری که محمد بنا از من داشت از چند روز دیگر برنامه‌های نوجوانان و جوانان کشتی فرنگی را آغاز می‌کنم.

 

اما در کشتی فرنگی رده سنی بزرگسالان کسی را در جایگاه سرمربی جایگزین محمد بنا قرار نخواهم داد. در نشست مشترک با او شاهد بودم که وی به طور روزشمار برنامه تمرینی و اردویی کشتی فرنگی بزرگسالان را تا مسابقات جهانی کشتی فرنگی در سال ۲۰۲۴ نوشته بود و این نشان از استمرار عشق و علاقه این سرمربی به کار خود است و مطمئن هستم اجرای این برنامه با محوریت محمد بنا می‌تواند کشتی فرنگی را در جایگاه برتر کشتی فرنگی جهان در سال آتی بنشاند.

منبع:ایسنا

سلامت و زندگی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.