رشته‌های دانشگاهی درآمدزا در چین

۰۴ تیرماه ۱۳،

دانش‌آموزان چینی که موفق می‌شوند از سد آزمون ورودی دانشگاه‌های این کشور عبور کنند پس از این موفقیت با یک سوال مهم دیگر روبرو می باشند و آن این است که کدام رشته‌ یا رشته‌های دانشگاهی در آینده فرصت شغلی بهتری را پیش روی آنها قرار خواهد داد؟

به گزارش سرویس «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، بنابر اعلام بنگاه مشاوره‌ای اطلاعات رایانه‌ای نیروی انسانی «مای‌کاس»، رشته‌های تحصیلی تازهی که در سال جاری میلادی (۲۰۲۲) بیشترین فرصت شغلی برای فارغ‌التحصیلان و بالاترین درآمدزایی را برای آنها داشته‌اند شامل رشته‌های مهندسی زمین‌شناسی، مهندسی کشتیرانی، مهندسی اقیانوس و دریا، مهندسی نفت، مهندسی معدن و حسابداری بوده‌اند.

همچنین رشته‌های کم‌درآمد از سوی این بنگاه، رشته‌های پویانمایی، حقوق، بیوتکنولوژی، ریاضیات، ریاضیات محض، تربیت بدنی، مهندسی زیست شناسی و زبان انگلیسی اعلام شدند.

به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه اینترنتی یونیورستی‌ ورلدنیوز، آزمون ورودی دانشگاه‌های چین در سال تحصیلی جاری چند گزینه تازه داشت چرا که وزارت علوم این کشور به شش دانشگاه مجوز ارائه هفت رشته تازه را در مقطع کارشنای ارشد ارائه کرده که چهار رشته از شش رشته تازه در ترم تحصیلی جاری اقدام به پذیرش دانشجو خواهند کرد.

این رشته‌ها شامل زیست پزشکی، آموزش توانبخشی، پزشکی آبزیان و هنر طراحی سرامیک می باشند.

دانشگاه‌های که این رشته‌های تحصیلی را ارائه می‌کنند مدعی می باشند که پیش از ارائه این رشته‌ها، نسبت به آینده و بازار کاری این رشته‌ها تحقیقات کافی به عمل آورده‌اند.

انتهای پیام


ISNA News Feed
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.