رشته‌های علوم توانبخشی و رفاه اجتماعی با شتاب قابل توجهی رو iبه رشد است

۲۵ آبان iبه نقل از منبع ذکر شده، در پورتال خبری ممتاز نیوز منتشر گردیده است

رییس دانشگاه علوم iبهزیستی و توانبخشی گفت: شرایط زندگی امروز جامعه ایرانی با هدف کیفیت زندگی iبهتر اقتضا می‌کند تا رشته‌های علوم توانبخشی و رفاه اجتماعی در کشور iبه لحاظ کمی و کیفی توسعه پیدا کند که این امر با شتاب و سرعت قابل توجهی آغاز شده است.

دکتر سید علی حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار دانشگاهی ایسنا منطقه دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: رشته‌های علوم توانبخشی در کشورمان قدمت طولانی ندارند و در این بین رشته‌هایی مانند کار درمانی، گفتار درمانی و ارتوپدی فنی رشته‌هایی می باشند که iبه ویژه پس از جنگ در کشورمان رشد قابل توجهی پیدا کردند و امروز که ما در فضای علمی کشور این بحث را دنبال می‌کنیم، حدود ۳ تا ۴ سالی است که دکترای تخصصی این رشته‌ها در کشورمان شکل گرفته است.

وی افزود: شکل‌گیری دوره‌های تحصیلات تکمیلی آغاز یک جهش علمی در کشورمان در این حوزه است، شرایط زندگی امروز جامعه ایرانی اقتضا می‌کند رشته‌های علوم توانبخشی و رفاه اجتماعی در کشور iبه لحاظ کمی و کیفی توسعه پیدا کند.

حسینی تصریح کرد: توجه ویژه مسوولان iبه ویژه وزیر iبهداشت iبه امر توسعه توانبخشی در کشور، ارتقاء سطح سلامتی و سطح کیفیت زندگی مردم سبب شده است که این مساله تحقق یابد.

رییس دانشگاه علوم iبهزیستی و توانبخشی اظهار کرد: جامعه رو iبه سالمند شدن می‌رود و برای زندگی iبهتر و با کیفیت بیشتر از جنبه‌های جسمانی، روانی، اجتماعی و معنوی می‌طلبد که این خدمات در کشورمان روز iبه روز توسعه پیدا کند و آنچه که امروز در حال شکل‌گیری است می‌تواند آینده iبهتر را رقم بزند.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.