رشته تعزیه در مؤسسه آموزش عالی فرهنگ وهنر تأسیس می‌شود

۲۶ام بهمن ،

مدیر دفتر تعزیه خبر داد:

مدیر دفتر تعزیه از تأسیس رشته تعزیه در بعضی دانشگاه های دولتی و به ویژه مؤسسه آموزش عالی علمی کاربردی فرهنگ وهنر به سرپرستی حمید شاه‌آبادی خبر داد.

حجت الاسلام والمسلمین رحیم جعفری در گفتگو با خبرنگار تئاتر هنرآنلاین از تأسیس رشته تعزیه در بعضی دانشگاه های دولتی و به ویژه مؤسسه آموزش عالی علمی کاربردی فرهنگ وهنر به سرپرستی حمید شاه‌آبادی خبر داد و گفت: این اقدام یکی از مهمترین محورهای برنامه های اجرایی دفتر تعزیه است.

وی ادامه داد: البته چندین کار مهم دیگر در آینده نزدیک در دستور کار دفتر تعزیه قرار خواهد گرفت که در این بین تشکیل گروه ملی تعزیه یکی از آنها است.

مدیر دفتر تعزیه بحث پژوهش را یکی از مهمترین اهداف عنوان کرد و گفت: محور پژوهش برای تقویت بحث آموزش بسیار اهمیت دارد و محققان و اساتید باید تمام تلاش خور را صرف شناسایی نسخ صحیح تعزیه کنند. البته پس از امر پژوهش آموزش نیز به طور جد و به شکل آکادمیک در حوزه تعزیه دنبال خواهد شد و لازم است وزارت علوم تحقیقات و فن آوری و وزارت ارشاد در این بین تعامل دو چندان داشته باشند.

جعفری یکی دیگر از اهداف دفتر تعزیه در کوتاه مدت را ساماندهی گروه های تعزیه عنوان و تصریح کرد: برای آغاز این امر روز ۱۰ اسفند جلسه بسیار مهمی با نخبگان تعزیه در ایران به همت بنیاد ملی تعزیه و با هدف شناسایی هرچه بهتر گروه ها به انجام خواهد رسید.

مدیر دفتر تعزیه در پایان از همکاری انجمن تعزیه ایرانیان با جشنواره تئاتر آیینی سنتی در سال آینده خبر داد.

انتهای پیام/۵۲/۵۳
 


آخرین خبرها
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.