رشته فوق تخصصی جراحی پلاستیک در مشهد راه‌اندازی می‌شود

۰۷م اسفند ،

4-1010.jpg

وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با راه‌اندازی و پذیرش دانشجو در دوره فوق تخصصی جراحی پلاستیک در دانشگاه علوم پزشکی مشهد موافقت کرد.

به گزارش سرویس دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان اریان (ایسنا)، دکتر آرش بیرقی طوسی عضو گروه جراحی ترمیمی و پلاستیک دانشگاه علوم پزشکی مشهد، گفت: ‌بر اساس این موافقت از سال آینده دو رزیدنت در مقطع فوق تخصصی جراحی پلاستیک در دانشگاه علوم پزشکی مشهد پذیرفته می‌شوند.

وی در خصوص توانمندی‌های گروه فوق تخصصی جراحی پلاستیک ترمیم و زیبایی این دانشگاه، اظهار کرد: ‌این گروه با دارا بودن کادر مجرب و مجهز بودن مراکز درمانی قائم (عج) و امام رضا(ع) به دستگاه‌های مورد نیاز، توانمندی انجام تمامی اعمال جراحی پلاستیک کشور و پیشرفته‌ترین و تازهترین اعمالی که در دنیا در حال انجام است را دارد.

استادیار گروه فوق تخصصی جراحی پلاستیک ترمیم و زیبایی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه استفاده از روش‌های کم تهاجمی و اندوسکوپی نیز در این دانشگاه کاربرد مهمی دارد، خاطرنشان کرد: عمل‌هایی چون برداشت فلپ، ترمیم شکستگی‌های فک، اعمال زیبایی صورت، برداشتن توده‌های صورت و پیشانی و جراحی پستان از جمله عمل‌هایی است که در این دانشگاه با موفقیت انجام می‌شود.

بیرقی طوسی با اشاره به اینکه با اقدامات مثبتی که در گروه جراح پلاستیک دانشگاه علوم پزشکی مشهد انجام شده است دیگر نیازی به اعزام بیماران به دیگر مراکز کشور و یا خارج از کشور نیست، خاطرنشان کرد: در حال حاضر بی‌اطلاعی بعضی از بیماران و یا پزشکان سبب می‌شود که بعضی برای درمان به دیگر مراکز اعزام شوند و این کار سبب صرف وقت و هزینه‌های بالا می‌شود، در حالی که تمامی عمل‌های جراحی متداول در مشهد قابل انجام است و حتی این امکان وجود دارد که به استان‌ها و کشورهای مجاور این خدمات ارائه شود.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.