رشته های دانشگاهی دریایی ایجاد می شود

جام جم آنلاین: معاون وزیر علوم با تاکید بر افزایش ظرفیت ها برای اجرای چند طرح بزرگ ملی در حوزه دریا، گفت: به منظور مدیریت حوزه های دریایی لازم است متناسب با وضع کشور بـــــــــــرای تربیت نیروهای متخصص در این حوزه اقدام شود.

به گزارش روز یکشنبه جام جم آنلاین به نقل از روابط عمومی وزارت علوم، محمد مهدی نژاد نوری با اشاره به کاربردهای حوزه های دریایی افزود: حوزه های دریایی در بخش های ترابری و حمل و نقل، تامین غذا، سلامت، دفاع و امنیت و همچنین در بخش های تفریحی کاربرد دارد که در سال های اخیر توجه جدی به این حوزه معطوف شده است.

وی با اشاره به بخش های فعال و تصمیم گیر در حوزه دریا اضافه کرد: در حال حاضر شورای عالی اقیانوس شناسی و شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری فعالیت هایی را در این زمیــنه آغاز کرده اند ضمن آن که برخی از دانشگاه ها با راه اندازی رشته های مرتبط با دریا در مقاطع کارشناسی تا دکتری اقدام به تربیت نیروی انسانی در این حوزه می کنند.

معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری؛ طراحی و ساخت اقیانوس پیمای تحقیقاتی را از جمله طرح های کلان در این حوزه نام برد و گفت: علاوه بر این در حوزه زیر سطحی نیز طرح های کلان و عمده ای در شورای عتف تعریف شده است که با اجرایی شدن این طرح های کلان می توان به اقتدار کشور در حوزه دریا کمک کرد.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.