رشت دارای بیشترین پسماند است/۲۹ در صد محصولات باغی به ضایعات تبدیل می‌شود

رئیس انجمن مدیران کنترل کیفیت صنایع گفت: رشت بیشترین پسماند کشور را دارد.

به گزارش خبرنگار ایسنا در لرستان، دکتر علی شهبازی یگانه در مراسم بزرگداشت روز جهانی استاندارد در بروجرد افزود: بزرگداشت روز جهانی استاندارد بهانه ای برای توسعه و ترویج فرهنگ استاندارد است.

وی با بیان اینکه کیفیت چیزی جز نیازهای تلویحی و تصویری مشتریان نیست، اظهارکرد: براساس چشم اندازهای موجود باید پیش برویم.

رئیس انجمن مدیران کنترل کیفیت صنایع تصریح کرد: ۹۵ در مشتریان ناراضی بدون اینکه چیزی بگویند مصرف آن کالا را قطع می کنند و هر مشتری راضی به مدت ۱۰ سال مشتری به همراه می آورد.

یگانه ادامه داد: امسال شعار جهانی استاندارد ضایعات کمتر، نتایج بهتر و افزایش کارایی با استاندارد بوده که باتوجه به این شعار جهانی، تولیدکنندگان و ارائه دهندگان خدمات باید بیشتر به رعایت استانداردها بپردازند تا با استفاده از این ابزار علمی، فنی و تجربی بتوانند در تولید و کسب و کار با افزایش کارایی و بهره وری به نتایج بهتر و ضایعات کمتر برسند.

رئیس انجمن مدیران کنترل کیفیت صنایع اذعان کرد: پسماند شهری کشور ۵۵۰ تا ۶۰۰ گرم بوده که این میزان در رشت یک کیلوگرم است که بیشترین پسماند را در کشور دارد.

وی با بیان اینکه پسماند کشاورزی ۴۲۰ هزار تن است، اضافه کرد: ۲۹ در صد محصولات باغی، ۱۸ در صد محصولات زراعی و ۱۲ درصد محصولات دامی تبدیل به ضایعات می شود که این رقم بسیار بالاست.

رئیس انجمن مدیران کنترل کیفیت صنایع افزود: در شیلات نیز هفت درصد ضایعات داریم.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.