رشدد۶۵۰ درصدی حق بیمه در بخش انرژی

۰۲م آذر ،

بینا- گزارش آماری بیمه مرکزی از عملکرد رشته‌های مختلف بیمه‌ای در نیمه اول سال‌جاری، نشانگر رشد بی‌سابقه و معنادار نرخ رشد حق بیمه‌ها در رشته‌های نفت و انرژی(۶۵۰درصد)، کشتیرانی و زندگی است.
به گزارش بیناف بنا به گزارش اداره بررسی‌های آماری بیمه مرکزی، رشته بیمه نفت و انرژی با ۳/۶۵۰درصد رشد، بیشترین نرخ رشد حق بیمه‌های صادرشده را در این بازه زمانی به خود اختصاص داده است. این آمار با توجه به تحریم بیمه‌ای گسترده و یک‌جانبه کشور از سوی قدرت‌های غربی، قابل توجه است. در واقع صنعت بیمه کشور در این بازه زمانی، بیش از شش برابر مدت مشابه سال قبل حق صدور بیمه‌نامه نفت و انرژی دریافت کرده است. پس از رشته نفت و انرژی، رشته بیمه حوادث راننده با بیش از ۲۸۳درصد رشد، بیشترین رشد حق بیمه را شاهد بوده است. با این وجود، نرخ رشد بیمه آتش‌سوزی که این روزها بحث اجباری شدن آن داغ‌تر از پیش شده است، با بیش از ۳۲درصد کاهش، منفی است. بیمه‌های اعتبار نیز رشد منفی ۱۹ درصدی را تجربه کرده‌اند. بنا بر این گزارش، در این مدت نسبت به بازه زمانی مشابه سال ۹۰، حق بیمه‌های دریافتی در رشته بیمه باربری ۱/۱۹، بیمه حوادث ۷/۳۰، بیمه اتومبیل ۴/۸، بیمه شخص ثالث و مازاد ۸/۹۳، بیمه درمان ۶/۴۷ و بیمه هواپیما ۹/۱۸ رشد داشته است.
دیگر آمار جالب توجه این گزارش به بیمه کشتی‌ها مربوط می‌شود که با توجه به شرایط تحریم بیمه‌ای کشور، قابل تامل است. در واقع این آمار نشان می‌دهد صنعت بیمه کشور موفق شده است در این بازه زمانی بخش مهمی از صنعت کشتیرانی کشور را تحت پوشش بیمه‌ای داخل قرار دهد؛ چراکه نرخ رشد حق بیمه در این بخش، به ۷/۸۵درصد بالغ می‌شود. همچنین نرخ رشد حق بیمه در رشته بیمه‌های مهندسی ۹/۵۱، پول ۹/۱۳، مسوولیت ۵/۶۰ و زندگی ۱/۴۵درصد بوده است.

RSS
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.