رشد آموزش مجازی در آفریقا

۱۶اردیبهشت،

el-1.jpg

دانشگاه مجازی آفریقا (AVU) و «انجمن بین‌المللی آموزش از راه دور و نامحدود» (ICDE) با هدف فراهم آوردن امکان دسترسی به تحصیلات دانشگاهی کم‌هزینه و کاربردی برای دانشجویان علاقه‌مند، همکاری در زمینه گسترش آموزش مجازی در این قاره را آغاز کرده‌اند.

به گزارش سرویس «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، «گارد تایتلستد»، دبیرکل «انجمن بین‌المللی آموزش از راه دور و نامحدود»‌ که مقر آن در کشور نروژ است در این زمینه گفت: همکاری‌های بین دانشگاه مجازی آفریقایی و این انجمن به ترویج آموزش الکترونیک و مجازی به عنوان یک ابزار ایده‌آل برای تسهیل دسترسی به دانشگاه‌ها در آفریقا کمک می‌کند.

بنا بر اعلام پایگاه اطلاع‌رسانی «اینترنت ورلد استس» که یک پایگاه اینترنتی برای ارائه آمار استفاده از اینترنت است تا ماه ژوئن ۲۰۱۲ میلادی میزان نفوذ اینترنت در کشورهای آفریقایی ۱۵٫۶ درصد اعلام شده که از سال ۲۰۰۶ میلادی رشد ۳ درصدی داشته است. اما با این حال با میانگین رشد جهانی که ۳۴ درصد برآورد شده، فاصله بسیاری دارد.

به گزارش ایسنا به نقل از یونیورسیتی ورلد نیوز، «باکاری دیالو»، رییس دانشگاه مجازی آفریقا معتقد است: موسسات آموزشی در آفریقا توانایی توسعه فیزیکی زیرساخت‌های خود برای همراهی با رشد فزاینده تقاضاها در عرصه آموزش عالی را ندارند. به عنوان مثال بالاترین ظرفیت پذیرش دانشجو در دانشگاه‌های نیجریه در خلال سال‌های ۲۰۰۲ تا ۲۰۰۷ میلادی تنها ۱۵ درصد از کل پذیرش‌ها بوده و این امر نشان می‌دهد که شیوه‌های فعلی در ارائه آموزش و تحصیل، پاسخگوی تقاضاهای پیش رو نیست. بنابراین آموزش به روش‌های سنتی، تحصیلات دانشگاهی را برای بسیاری از علاقه‌مندان، دست نیافتنی می‌کند.

وی افزود: در نتیجه ما امیدواریم که آغاز همکاری بین AVU و ICDE سبب شناساندن هر چه بیشتر اهمیت و انعطاف‌پذیری آموزش الکترونیک و مجازی در این قاره شده و در نهایت به افزایش دسترسی‌ها به آموزش عالی با کیفیت منجر شود.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.