رشد اقتصادی فرانسه پایین‌تر از پیش‌بینی‌ها

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

وزیر اقتصاد فرانسه اعلام کرد؛ پیش بینی رشد اقتصادی این کشور برای سال آینده کمتر از حد انتظار خواهد بود.

به گزارش ممتاز به نقل از گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، پی‌یر موسکویسی وزیر اقتصاد فرانسه  گفت: رشد اقتصادی کشور در سال ۲۰۲۴ به ۰٫۹ درصد افت پیدا خواهد کرد اما رشد اقتصادی امسال کشور در همان حد ۰٫۱ درصد باقی خواهد ماند.

فرانسه در برنامه تثبیت اقتصادی خود که در بهار امسال به کمیسیون اروپا ارائه کرد، پیش بینی کرده است رشد اقتصادی کشور در سال آینده به ۱٫۲ درصد برسد.

اما این رقم بعدا مورد تردید قرار گرفت و حتی خود موسکویسی در ماه ژوییه از کاهش آن خبر داد و گفت: رشد اقتصادی کشور در سال آینده حدود ۰٫۸ درصد خواهد بود.

رشد اقتصادی فرانسه حدود ۰٫۱ درصد پیش بینی شده و این در حالیست که در سه ماهه دوم امسال میزان تولید ناخالص داخلی این کشور حدود ۰٫۵ درصد بود از همین رو انتظار می‌رفت که رشد اقتصادی کشور در امسال دست کم بیشتر از ۰٫۱ درصد باشد.

وزیر اقتصاد فرانسه، در خصوص کسری بودجه این کشور نیز اعلام کرد؛ انتظار می‌رود رقم این شاخص امسال به ۴٫۱ درصد کل تولید ناخالص داخلی این کشور برسد.

این رقم بیشتر از ۳٫۷ درصدی است که در بهار امسال برای میزان کسری بودجه عمومی کشور پیش بینی شده بود. کسری بودجه عمومی فرانسه در سال ۲۰۲۴ نیز قرار است به ۳٫۶ درصد در برابر ۲٫۹ درصد برسد که قبلا پیش بینی شده بود.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.