رشد اقتصادی “ژاپن” در روند نزولی قرار گرفت

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

آمارهای انتشار یافته نشان می‌دهد رشد اقتصادی ژاپن در فاصله بین ماه‌های ژوییه تا سپتامبر روندی کند داشته است.

به گزارش گروه اقتصاد باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، این موضوع نشانه چالش‌هایی است که ژاپن به عنوان سومین اقتصاد بزرگ جهان با آن رو به روست.

اقتصادی که زمانی ضعیف بود در نیمه اول امسال با توجه به سیاست‌های “شینزو آبه”، اول وزیر ژاپن مبنی بر کاهش ارزش “ین” در مقابل ارزهای دیگر، سریع‌تر از دیگر اقتصادهای عضو گروه هفت در حال رشد بود؛ این موضوع سبب بهبود صادرات و افزایش ارزش سهام در بازارهای توکیو شد.

این امر چشم اندازهای اقتصادی ژاپن را برای رشد افزایش داده بود، اما روز دوشنبه کابینه ژاپن رشد اقتصادی این کشور را برای سه ماهه سوم امسال از رقم اولیه ۰٫۵ درصد کاهش داد و آن را ۰٫۳ درصد اعلام کرد.

این در حالی است که رشد اقتصادی ژاپن در سه ماهه دوم امسال ۰٫۹ درصد بود.

بر اساس این گزارش ممتاز به نقل از، کاهش هزینه‌های سرمایه عامل اصلی این کاهش اعلام شده است، در حالی که بخش صادرات ژاپن به سبب کسری تجاری همچنان تحت فشار قرار دارد.

این ارقام در حالی انتشار یافت که دولت توکیو اعلام کرد بر اساس آمارهای کنونی،  کسری تجاری این کشور ۱۲۷ میلیارد و ۹۰۰ میلیون ین در ماه اکتبر بود ، اما در مدت مشابه سال قبل ژاپن ۴۲۰ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ین مازاد تجاری داشت.

ارقام مربوط به تولید ناخالص داخلی ژاپن بدین معناست که رشدی که این کشور در نیمه اول امسال با آن رو به رو بود در نیمه دوم روندی کاهشی داشت.

برخی اقتصاددانان پیش بینی می‌کنند اقتصاد ژاپن در ماه‌های پایانی سال روندی رو به رشد خواهد گرفت، اما در این باره شک و تردید دارند که آیا سیاست‌های دولت ژاپن برای ارائه بسته‌های کمک اقتصادی سبب تحکیم رشد اقتصادی خواهد شد یا نه.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.