رشد تقاضا برای واحدهای زیر ۳۰ متر/ آخرین قیمت واحدهای کوچک در پایتخت

گرانی آپارتمان در تهران موجب شده است که خانواده های دو نفره، بازار سوئیت‌های تهران را در اختیار بگیرند و مالکان هم رغبت بیشتری به ساخت این واحدها داشته باشند.

افزایش خانه های کوچک و سوئیت‌ها در پایتخت نشانگر استقبال مردم و متقاضیان نسبت به خرید و یا اجاره آپارتمان هایی با متراژ کم است به طوریکه این واحدها وقتی از سوی مالک عرضه می شوند به سرعت به فروش می رسند و همچنین اجاره آنها آسان تر از خانه هایی با متراژ بالا است.

برهمین اساس، به دلیل افزایش اجاره بها برخی از خانواده های دو نفره تصمیم می گیرند که در واحدهای کوچک و سوئیت‌ها زندگی کنند و در واقع می توان گفت که خانواده های دو نفره، بازار سوئیت ها را دراختیار گرفته اند.

همین امر باعث شده که مالکان به ساخت خانه های کوچک و سوئیت ها تمایل بیشتری نشان دهند تا به دلیل افزایش روز به روز تقاضا در این بخش، سود بیشتری را هم به دست بیاورند. در این بین برخی از مالکان به خصوص در مناطق شمالی تهران، این واحدها را مبله اجاره می دهند که یک ویژگی مناسب برای اجاره بهتر این آپارتمان ها است.

همچنین مالکانی که در نزدیکی مترو و یا دیگر وسایل حمل و نقل عمومی ساخت و ساز می کنند، بیشتر به ساخت خانه های کوچک می پردازند تا به این وسیله متقاضیانی که عمدتا شاغل هستند را با قیمت بیشتر برای خرید یا اجاره جذب کنند.

براین اساس به غیر از خانواده های کوچک، برخی از مسافران خارجی هم مشتری این سوئیت های مبله هستند که البته اجاره بهای خود را هم به صورت ارزی پرداخت می کنند که عمدتا هم به دلار است. در واقع تغییر فرهنگ و افزایش قیمت ها از جمله عواملی هستند که رشد خرید و اجاره نشینی واحد کوچک را در پایتخت افزایش داده است و البته موجب رشد قیمت در این بخش هم شده است.

آخرین قیمت واحدهای کوچک در پایتخت

براساس گزارش میدانی خبرنگار ما، یک واحد ۳۰ متری یکخوابه در خواجه نظام با عمر ۷ ساله به قیمت ۸۱ میلیون تومان به  فروش می رسد و یک واحد ۲۸ متری در میدان رازی یک خوابه بدون پارکینگ و انباری ۴۱ میلیون تومان قیمت گذاری شده است.

آپارتمانی به مساحت ۳۰ متر در الهیه متری ۷ میلیون تومان به فروش می رسد و یک واحد ۲۰  متری در سبلان شمالی با پارکینگ ۵۹ میلیون تومان قیمت گذاری شده است که مالک ۱۰ میلیون تومان از این قیمت را برای پارکینگ عنوان کرده است.

همچنین اجاره بهای یک سوئیت ۳۵ متری در خیابان آزادی استاد معین با پارکینگ ۱۰ میلیون تومان رهن و ۲۵۰ هزار تومان اجاره تعیین شده است و ۳۰ متری در خیابان فرجام با ۳ میلیون تومان ودیعه و ۳۵۰ هزار تومان، اجاره داده می شود.

برای یک واحد ۲۰ متری در امام حسین هم با ۴ میلیون تومان رهن و ۳۰۰ هزار تومان اجاره تعیین شده است و سوئیت ۱۲ متری در قلهک هم با ۳ میلیون تومان رهن و ۳۵۰ هزار تومان به اجاره می رسد.

/۳۱۳۱

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.