رشد درآمد کشورهای دنیا از بازیهای رایانه ای/ رقابت در بازیهای تحت شبکه

۳ م دیماه ،

به گزارش خبرنگار مهر، علی حکیم جوادی امروز یکشنبه در نشست امضای تفاهم میان سازمان فناوری اطلاعات با مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال که با هدف ارائه حمایتهای زیرساختی از برگزاری لیگ آنلاین بازیهای رایانه ای انجام شد بر وقوع تحول تازه در حوزه فناوری اطلاعات و تاثیر آن بر بخشهای مختلف تاکید کرد و اظهار داشت: فناوری اطلاعات هم اکنون یکی از شاخص های توسعه یافتگی در حوزه اقتصاد کشورها محسوب می‌شود و بخش خدمات قابل ارائه بر بستر فناوری اطلاعات از امور صنعتی و کشاورزی اقتصادهای درحال رشد پیشی گرفته است.

وی با اشاره به حرکت کشورهای دنیا به سمت توسعه بازیهای رایانه ای به عنوان یکی از بخش های فناوری اطلاعات گفت: امروز درکشور با کمک مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال، حرکت از بازیهای سنتی به سمت بازیهای فکری مبتنی بر فناوری، کاملا مشهود بوده و نگاه سنتی به بازی به سمت بهره برداری مناسب از فناوری در بازی سوق پیدا کرده است.

حکیم جوادی با اشاره به تحولات اقتصادی کشورها با تکیه بر فناوری بازی رایانه ای ادامه داد: درآمد بازیهای رایانه ای در دنیا از سال ۲۰۰۲ که رقمی بالغ بر ۲۱٫۸ میلیارد دلار بوده هم اکنون به ۴۴٫۸ میلیارد دلار رسیده است؛ حتی از سال ۲۰۰۵ تا ۲۰۱۰ که رکود اقتصادی بر دنیا حاکم بوده برای مثال کشور امریکا در این حوزه ۱۰۰ درصد رشد درآمد را تجربه کرده و توانسته بالغ بر ۲۵ میلیارد دلار از این حوزه درآمد داشته باشد.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه در دهه ابتدایی قرن ۲۱ معمولا بازیها در قالب ایکس باکس و پلی استیشن به کاربران ارائه می‌شد تصریح کرد: اما امروز رقابت کشورها به ویژه کشورهای غربی و چین برای بازیهای تحت شبکه در حال انجام است.

وی با تاکید براینکه سرمایه گذاران در حوزه بازی نباید نگران بازگشت سرمایه باشند دربارهٔ برپایی لیگ آنلاین بازیهای رایانه ای در کشور نیز گفت: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات متعهد است که زیرساختهای لازم را فراهم و پهنای باند لازم را در اختیار متقاضیان قرار دهد و امید می رود با همکاری مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال بتوان آزمایشگاههای مشترکی را برای بررسی موتورهای بازی راه اندازی کرد.

در مراسم امضای این تفاهمنامه دکتر حسن علیزاده رئیس مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال با اشاره به ثبت رکورد ۳۱ هزار و ۴۰۰ نفر بازیکن آنلاین در لیگ بازیهای رایانه ای در روز ۵ شنبه هفته قبل گفت: روز قبل ۲۱ هزار و ۲۰۰ بازیگر آنلاین در لیگ آنلاین بازیها حضور یافتند که تنها ۷ هزار نفر از آنها برای اولین بار و به عنوان مهمان شرکت کرده بودند.

وی با بیان اینکه در بعضی از روزها تا ۶۰ درصد شرکت کنندگان برای اولین بار در لیگ آنلاین بازیهای رایانه ای حضور می یابند ادامه داد: وضعیت بازیهای آنلاین دو نفره خوب است و برای بازیهای گروهی نیازمند فراهم سازی زیرساختها هستیم که امیدواریم با امضای این تفاهمنامه مجموعه ای از همکاریهای مشترک در حوزه فناوری اطلاعات، بازی، موتورهای بازی و جستجو و فراهم سازی زیرساختهای فنی را با سازمان فناوری اطلاعات داشته باشیم.


MehrNews Rss Feed
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.