رشد “صادرات” در “گمرکات” گیلان

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

بالغ بر ۷۸۳ هزار تن کالا از گمرکات انزلی، آستارا و حسن رود به بیش از ۳۰ کشور دنیا صادر شده است که این مقدار از نظر وزنی ۴۹ درصد افزایش نشان می دهد.

به گزارش ممتاز به نقل از خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، ناظرگمرکات گیلان و مدیرکل گمرک انزلی از رشد صادرات بالغ بر  ۲۷۷  میلیون  و ۷۹۸ هزار دلار کالای غیرنفتی از گمرکات گیلان خبر داده و گفت: صادرات در هفت ماهه اول سالجاری از لحاظ دلاری ۱۴ درصد رشد داشته است.

پرویز تقوی اظهار داشت: در مجموع بالغ بر ۷۸۳ هزار تن کالا از گمرکات انزلی، آستارا و حسن رود به بیش از ۳۰  کشور دنیا صادر شده است که این مقدار از نظر وزنی ۴۹ درصد افزایش نشان می دهد.

وی ادامه داد: عمده کالاهای صادراتی استان را محصولات نباتی (۱۲ وزنی و ۳۲ % ارزشی)،  محصولات معدنی و مصنوعات از آن (۵۷ % وزنی و ۱۰ % ارزشی)، محصولات صنایع شیمیایی  (۱۲% وزنی و ۱۳% ارزشی) و… تشکیل می دهد.

ناظرگمرکات گیلان و مدیر کل گمرک انزلی تصریح کرد: صادرات گمرکات استان  عمدتاً به کشور فدراسیون روسیه (۱۲ %وزنی و ۲۵ % ارزشی)، آذربایجان (۷۴ % وزنی و ۴۶ %ارزشی)، ترکمنستان (۷% وزنی و۱۰ % ارزشی) انجام می‌شود.

تقوی ادامه داد:  ما همچنین با کشورهایی گرجستان، قزاقستان، هند، اکراین، آلمان، ایتالیا، بلوروس، ارمنستان، فرانسه، ترکیه، جمهوری مولداوی، انگلستان، امارات متحده عربی، مالزی، اندونزی، عراق، افغانستان، کنیا و … مبادلات تجاری داشته ایم.

ناظر گمرکات گیلان یادآور شد: در هفت ماهه اولین امسال بالغ بر یک میلیون تن کالا به ارزش ۷۳۶ میلیون و ۶۶۴ هزار دلار از طریق گمرکات استان گیلان به کشور واردات قطعی شده است.

تقوی تصریح کرد: ۷۷ درصد وزنی و ۶۷ درصد ارزشی کالاهای وارداتی از استان گیلان را فلزات معمولی و مصنوعات از آن تشکیل می دهد.

وی ادامه داد: عمده واردات گمرکات گیلان از کشور فدراسیون روسیه، امارات، قبرس، ترکیه، اکراین و چین می باشد.

تقوی افزود: کشورهایی همچون آفریقای جنوبی، اندونزی، مالزی، استونی، جمهوری چک، کنیا و جزیره استوک از جمله کشورهایی می باشند که به مقصد کالاهای صادراتی ما افزوده شده اند.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.