رشد علمی سعادت حقیقی است

جام جم آنلاین: رییس جمهور با بیان اینکه راه اصلی و حقیقی رسیدن به سعادت ادامه همین مسیر پرشتابی است که ملت ایران در عرصه رشد علمی در پیش گرفته است، اظهار داشت: حق ملت ایران این است که در طراز بالاتری از شرایط زندگی کند، چرا که این ملت با توجه به فرهنگ غنی، اعتقادات والا و سابقه تاریخی پرافتخارش لیاقت آن را دارد که به سرعت در مسیر نیل جامعه بشری به سمت نقطه موعود پیشتاز و پرچمدار شود.

به گزارش روز سه شنبه جام جم آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، محمود احمدی‌نژاد ظهر امروز در مراسم رونمایی از دو پروژه نوآورانه کلان ملی «تورین (گرید) محاسباتی ملی» و «شبکه ملی فرهنگ» اجرای این دو پروژه را امری بسیار لازم و بهره‌برداری از آنها را دارای آثار و نتایج سازنده و مفید توصیف کرد.

وی با اشاره به آغاز بکار شبکه ملی فرهنگ با ۲۵۰ پایگاه فعال در سراسر کشور و متصل شدن ۲۵۰ پایگاه دیگر به این شبکه در آینده نزدیک گفت: فرهنگ دایره وسیعی است که همه ابعاد انسانی را تحت پوشش خود قرار می‌دهد و شبکه ملی فرهنگ کشور باید به پایگاه بسیار پرحجم از اطلاعات فرهنگی تبدیل شود.

رییس‌جمهور افزود: ایجاد شبکه ملی فرهنگ در فضای مجازی که یک امکان نامحدود برای برقراری ارتباط بین همه انسان‌هاست، فرصت بسیار مناسبی برای عرضه مولفه‌های ارزشمند فرهنگی ملت ایران است و این شبکه می‌تواند همه ظرفیت‌های ملی را پشت سر فرهنگ ایرانی – اسلامی بسیج نماید.

وی با تأکید بر اینکه در عرصه فرهنگ روش عرضه محصولات فرهنگی بسیار مهم و مؤثر است، خاطرنشان کرد: شبکه ملی فرهنگ یک روش و عرصه بسیار مناسب برای عرضه محصولات فرهنگی است و در دنیایی که دیگر نمی‌توان جلوی انتشار افکار و اندیشه‌ها را به هیچ ترتیبی محدود یا مسدود کرد، راه پیشتازی در عرصه فرهنگ آن است که وارد عرصه شد و حرف و سخن مناسب خود را به شکل مناسب و هنرمندانه به مخاطب عرضه کرد.

احمدی‌نژاد همچنین به رونمایی از تورین محاسباتی ملی اشاره کرد و گفت: زمانی که بحث ایجاد چنین شبکه‌ای در کشور مطرح شد، خیلی‌ها معتقد بودند توان اجرای آن در ایران وجود ندارد اما امروز بخش محاسباتی این شبکه آغاز بکار کرده و بزودی دیگر بخش‌های آن نیز در دسترس علاقمندان و محققان کشور قرار خواهد گرفت.

وی با تأکید بر اینکه شبکه تورین محاسباتی کشور باید به یک شبکه ملی اطلاعات تبدیل شود، افزود: این شبکه فضای بسیار گسترده‌ای برای کارهای علمی جدید و نوآورانه ایجاد کرده است و دست‌اندرکاران باید فراتر از عرصه‌های داخلی با نگاهی فراملی پس از اتصال همه دانشگاه‌ها و مراکز علمی کشور به این شبکه آن را با شیوه‌های مناسب در عرصه‌های بین‌المللی معرفی کرده و خدمات آن را به صورت پاک و فارغ از سوء استفاده‌های مرسوم در برخی کشورهای غربی به همگان عرضه نمایند.

رییس‌جمهور در بخش دیگری از سخنان خود دروازه رسیدن به قله انسانیت را کسب معرفت و علم‌آموزی عنوان کرد و گفت: بشریت در مسیر استفاده از علم و شکوفایی استعدادهای الهی خود هنوز در نقطه صفر و شروع است و از قدرت تعقل و اندیشه خود استفاده چندانی نکرده است.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.