رشد علمی دانشجویان عرصه گیم با راه‌اندازی دانشگاه ویژه محقق می‌شود

۲۳م اسفند ،

مدیر بخش طراحی بازی رایانه‌ای انستیتو ملی بازی‌سازی گفت: راه اندازی دانشگاه علمی کاربردی می‌تواند در رشد علمی دانشجویان گیم مفید باشد.

به گزارش گروه علمی باشگاه خبرنگاران به نقل از معاونت ارتباطات بنیاد ملی بازی های رایانه ای، متین ایزدی راه اندازی انستیتو ملی بازی سازی ،مرکز رشد و دانشگاه گیم را در زمینه تربیت نیروی انسانی برای عرصه یاد شده مهم ارزیابی کرد و افزود: انستیتو و مرکز رشد با توجه به مشکلاتی که داشتند راه را برای تربیت نیروهای انسانی درست انتخاب کرده اند .

وی ادامه داد: انستیتوملی بازی سازی توانسته در زمینه ارایه آموزش مناسب به دانش آموخته ها در  بخش تئوری و مرکز رشد بخش عملی گیم را پوشش دهد.

ایزدی با بیان اینکه  ظرفیت مناسب در جامعه برای تولید بازی رایانه ای فراهم نیست ،یاد آورشد:نیروهای علاقه مند برای  تولید بازی های کوچک (کژوال)می توانند به مرکز رشد مراجعه کرده تا در فضای آموزشی و عملی توان خود را برای تولید بازی رایانه ای ارزیابی کنند.

مدیر مرکز رشد بازی سازی به دانشگاه جامع علمی کاربردی بازی های رایانه ای اشاره کرد و توضیح داد:در زمینه دانشگاه علمی کاربردی این نگرانی وجود دارد که مراجعه کننده به این مرکز یک دید دانشگاهی داردو صرفا برای دریافت مدرک در دانشگاه علمی کاربردی حضور یابد.

وی ادامه داد: دانشگاه به اندازه یک مرکز کوچک آموزشی مانند انستیتو برای آموزش دانشجو تلاش نمی کند چون ظرفیت مناسبی ندارد .

به عقیده وی، استفاده از تجربیات اساتید انستیتو و مرکز رشد برای تهیه پیش نیاز درسی و نحوه تدریس در دانشگاه علمی کاربردی می تواند در رشد علمی دانشجویان گیم مفید باشد.

ایزدی راه اندازی دانشگاه علمی کاربردی گیم را برای بنیاد ملی بازی های رایانه ای قدمی حساس در شکوفایی استعدادهای پنهان این عرصه دانست و گفت: برای دستیابی به اهداف عالی در این زمینه تامین نیروهای انسانی متخصص نیازمند مدیریت صحیح در این حوزه است . /ح


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.