رشد علمی کشور مرهون دوری دانشگاه‌ها از التهاب و جنجال‌های سیاسی است

گردآوری شده توسط گروه سیاسی ممتاز نیوز:

عضو هیأت علمی دانشگاه تهران با بیان اینکه رشد علمی کشور مرهون دوری دانشگاه‌ها از التهاب، هیجان‌ و جنجال‌های سیاسی است، گفت: این به این معنا نیست که حرکت‌های دانشجویی در دانشگاه وجود نداشته باشد، بلکه نباید دانشگاه عرصه تاخت و تاز جریان‌های قدرت و ثروت شود.

“سعید زیباکلام” در گفتگو با خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، با اشاره به لزوم معرفی هرچه سریع‌تر وزیر علوم از سوی دولت، اظهار داشت: لازم است وزیری برای بزرگترین وزارتخانه کشور انتخاب شود که عملکردش براساس علم و غیرسیاسی باشد و این مقوله باید در انتخاب روسای دانشگاه‌ها و اساتید و هیئت‌های علمی مشهود باشد

وی با تاکید بر اینکه تبعیت از فرامین رهبر معظم انقلاب در سیاست‌های دانشگاه و مراکز علمی حداقل انتظاری است که می‌توان از وزیر علوم داشت، اضافه کرد:  این موضوع که وزیر علوم شخصی باشد که دانشگاه را جولانگاه احزاب و گروه‌ها نبیند، چرا که رشد علمی کشور مرهون دوری دانشگاه‌ها از التهاب، هیجان‌ و جنجال‌های سیاسی است.

 عضو هیأت علمی دانشگاه تهران تصریح کرد: این به این معنا نیست که حرکت‌های دانشجویی در دانشگاه وجود نداشته باشد، بلکه نباید دانشگاه عرصه تاخت و تاز جریان‌های قدرت و ثروت شود.

زیبا کلام تصریح کرد:‌ برای رسیدن به رشد و تعالی علمی باید فعالیت‌های زیادی در دانشگاه‌ها صورت گیرد از قبیل اعطای تسهیلات تحقیقاتی و پژوهشی،‌ ایجاد رقابت بین دانشگاه‌ها، مرتبط کردن دانشگاه‌ها با نیازهای مردم و جامعه، صنعت و کشاورزی.

وی در پایان خاطر نشان کرد: وزیر علوم باید شرایطی را در کشور ایجاد کند که موجب بوجود آمدن رقابت‌های علمی شده و نشاط علمی را در کشور ایجاد کند.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.