رشد عملیات دریایی در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی (ره)

پنجشنبه ۱۱ خرداد – ۱۱:۵۵:۱۳ ق.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
بزرگنمایی:  

خبرگزاری آریا-  با انجام ۱۱۳۹ مورد عملیات یدک کشی و ۱۱۲۹ مورد راهنمایی کشتی ، عملیات خدمات دریایی دو ماهه امسال در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی (ره) ،از روند رو به رشدی برخوردار بوده است .
به گزارش سرویس اقتصادی آریا، علیرضا خجسته معاون دریایی و بندری این اداره کل ضمن اعلام این خبر اظهار داشت : در این مدت ۲۹۴ فروند کشتی در این مجتمع بندری پذیرفته شده است که ۵۰ فروند از این کشتی های تانکر و پاناماکس بالای ۲۰۰ متر بوده و ۴۳ درصد از این تعداد حامل کالای نفتی و فرآورده های پتروشیمی بوده که با موفقیت در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی (ره) پهلوگیری و تخیله و بارگیری شده اند .
وی در ادامه اظهار داشت : مرکز VTS(کنترل ترافیک دریایی) منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی (ره) ضمن همکاری به موقع و حیاتی در این مدت ، ۷ مورد هشدار به منظور احتراز از سوانحی نظیر تصادم با شناورهای مغروقه ،انحراف از مسیر و حوادث مشابه به کشتی های عبوری ارسال کرده است .
معاون دریایی و بندری اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان با اشاره به عمق مناسب اسکله های منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی (ره) اظهار داشت : با تلاش سرراهنمایان و دیگر نیروهای ارائه کننده خدمات دریایی ۵ فروند کشتی با آبخور ۱۳ متر و ۲ فروند با طول بیش از ۳۰۰ متر طی این مدت با موفقیت پهلو داده شده اند.
وی عملیات یدک کشی ، راهنمایی ، آب رسانی و سوخت رسانی را از جمله خدمات دریایی ارائه شده به کشتی های عبوری در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی (ره) برشمرد که به ترتیب از رشد ۹ ، ۱۳ ، ۴۸ و ۳۴ درصدی نسبت به مدت مشابه در سال گذشته برخوردار بوده اند.

کد خبر: ۲۰۱۲۰۵۳۱۱۱۵۵۱۳۰۱۵


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.