رشد قابل ملاحظه تبلت‌های تازه با نمایشگرهای فوق‌باکیفیت

گرد آوری توسط گروه فن آوری اطلاعات پایگاه اینترنتی خبری ممتاز نیوز

در سال ۲۰۱۲ عرضه رایانه‌های لوحی مجهز به نمایشگرهای باکیفیت صفر درصد اعلام شد و در مقابل کارشناسان پیش‌بینی کردند که طی سال ۲۰۲۴ میلادی دست‌کم ۱۲٫۶ میلیون دستگاه رایانه لوحی با این نمایشگرها عرضه شوند.
 
نسل تازه نمایشگرهای LCD با کیفیت بالا و قابلیت نمایش بیش از ۳۰۰ پیکسل در هر اینچ مربع برای اولین بار طی سال جاری میلادی به صورت گسترده در رایانه‌های لوحی مورد استفاده قرار گرفت تا با این اتفاق ۱۳ میلیون دستگاه رایانه لوحی مجهز به این LCDهای باکیفیت وارد بازار جهانی شوند.
 
به گزارش فارس به نقل از سلولار – نیوز، در سال ۲۰۱۲ میلادی عرضه رایانه‌های لوحی مجهز به این نمایشگرهای باکیفیت صفر درصد اعلام شد و در مقابل کارشناسان پیش‌بینی کردند که طی سال ۲۰۲۴ میلادی دست‌کم ۱۲٫۶ میلیون دستگاه رایانه لوحی مجهز به نمایشگر LCD با قابلیت پخش بیش از ۳۰۰ پیکسل در هر اینچ مربع عرضه شود.
 
 
این طور که مرکز تحقیقاتی IHS اعلام کرده است، رقم یاد شده برای سال آتی میلادی دو برابر می‌شود و در سال ۲۰۱۷ میلادی شاهد آن خواهیم بود که ۵۵٫۰ میلیون دستگاه رایانه لوحی با چنین نمایشگرهای روانه بازار جهانی شوند.
 
سوئتا دش( Sweta Dash) مدیر مرکز تحقیقات نمایشگرها در شرکت IHS در این خصوص گفت: «تولیدکنندگان رایانه‌های لوحی قصد دارند محصولات خود را به صورت متمایز عرضه کنند، سهم خود در بازار جهانی را افزایش دهند، درخواست بازار جهانی برای فروش محصولات خود را بیشتر کنند و در نهایت با نصب نمایشگرهای باکیفیت روی رایانه‌های لوحی خود سودآوری بیشتری داشته باشند».
 
او در ادامه خاطرنشان کرد: تولیدکنندگان نمایشگرها از این فرآیند پشتیبانی می‌کنند. بر این اساس حجم تولید نمایشگرهای باکیفیت LCD را افزایش داده‌اند و با به کار گرفتن آخرین فناوری‌ها در این حوزه سعی می‌کنند در هر اینچ مربع پیکسل‌های بیشتری به نمایش بگذارند. این فرآیند سبب خواهد شد تا کلاس تازه از نمایشگرهایی با قابلیت نمایش بیش از ۳۰۰ پیکسل در هر اینچ مربع روی نسل تازه رایانه‌های لوحی عرضه شود.

ایستنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.