رشد قیمت امتیاز تسهیلات مسکن در “فرابورس”

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

امروز ۱۵ مهرماه امتیاز تسهیلات مسکن با رشد قیمت همراه بود و امتیازتسهیلات مسکن آبان ۸۹ با بیشترین افزایش به نرخ ۳۷۳ هزار و ۱۱۱ ریال رسید.

به گزارش ممتاز به نقل از خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران ، در بازار فرابورس، امتیاز تسهیلات مسکن با رشد قیمت همراه بود و امتیازتسهیلات مسکن آبان ۸۹ با بیشترین افزایش به نرخ ۳۷۳ هزار و ۱۱۱ ریال رسید. 

و همچنین ۱۴۴میلیون اوراق به ارزش ۱۵۳۳میلیارد ریال در بازار های فرابورس از سوی سهامداران خرید و فروش شد که بخشی از این حجم معاملات به قطعیت معامله بلوک ۲۰درصدی فن آوا کارت تعلق داشت . 

بر اساس این گزارش ممتاز به نقل از ، شرکت گروه فن آوا، ۲۰درصد از سهام شرکت فن آوا کارت را معادل  ۱٫۵میلیون سهم و به ارزش ۸۵ میلیارد و ۳۴۵هزارو ۶۵۰  ریال، دوشنبه ۲۵شهریور در بازار سوم به مزایده گذاشته بود که به فروش رفت.
 
از سوی دیگر امروز  شاخص فرابورس با ۰٫۴درصد کاهش همراه بود و در کانال ۷۵۱٫۹واحد متوقف شد. 

این در حالی است که در میان شرکت های فرابورسی بیشترین حجم معاملات همچنان به داد و ستد  ۴۳ میلیون سهم بانک دی به ارزش ۷۰میلیارد ریال تعلق گرفت و قیمت هر سهم با رشد ۴٫۸درصدی، ۱۶۲۳ریال را ثبت کرد. کمترین حجم معاملات هم نصیب کود شیمیایی اوره لردگان با معامله  ۱۰۰۰ سهم در بازار پایه شد. 

در همین حال توکاریل و پتروشیمی خراسان بیشترین رشد قیمت را کسب کردند و بیشترین کاهش قیمت هم به زرین معدن آسیا و دارو سازی تولید دارو اختصاص داشت. 


پذیره نویسی ۴۹۶٫۴هزار ورقه اجاره صکوک چادرملو در فرابورس

 
همچنین در ادامه پذیره نویسی یک میلیون و۵۰۰ هزار ورقه شرکت واسط مالی فروردین یکم به منظور تامین مالی شرکت معدنی و صنعتی چادرملو ، در مجموع  تاکنون  ۴۹۶هزارو ۴۲۰ اوراق پذیره نویسی شد و ادامه پذیره نویسی فردا دنبال می گردد.
 
این اوراق با نام و قابل معامله در فرابورس بوده و به قیمت اسمی هر ورقه یک میلیون ریال به مدت ۱۵روز تا ۲۳مهر ماه از طریق بازار سوم پذیره نویسی می شود.

افزون بر این، در بازار ابزار های نوین مالی ، بیشترین حجم معاملات به خرید و فروش ۲۴۶هزار و ۵۳۰برگه اوراق اجاره ماهان ۲ تعلق داشت. پس از آن معامله ، ۶۴هزار  و ۸۰۰ برگه اجاره مپنا  و ۶۰هزار و  ۴۳۰برگه مشارکت شیراز به ترتیب در رده دوم و سوم قرار گرفت.
 
در عین حال در بازار ETF، ۴۳۳هزار و ۶۶۰ واحد صندوق قابل معامله آرمان سپهر آیندگان به ارزش  ۴٫۴میلیارد ریال معامله شد.
انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.