رشد قیمت مسکن در پاییز!

جمعه ۱۹م آبان به نقل از منبع ذکر شده در انتهای خبر در پورتال خبری ممتاز نیوز منتشر گردیده است

کد خبر: ۵۱۸۶ تاریخ انتشار یافتن: جمعه ۱۹ آبان۵:۳۹ عصر ذخیره ارسال به دوست نسخه چاپی

باشگاه خبرنگاران اعلام کرد: «گزارش‌های میدانی از بازار مسکن تهران نشان می‌دهد قیمت مسکن در دو ماه گذشته ۳۰ درصد افزایش پیدا کرده است.»

این پایگاه اینترنتی خبری در شرایطی مدعی رشد ۳۰درصدی قیمت پاییزی مسکن شده که در فصل پاییز علی‌القاعده نرخ رشد قیمت مسکن بخصوص در پاییز امسال که معاملات در رکود بود باید کمتر از نرخ رشد قیمت مسکن در تابستان باشد. در نیمه اول امسال طبق اعلام اخیر رییس اتحادیه املاک قیمت مسکن بین ۲۵ تا ۳۰ درصد افزایش یافته است.
از سوی دیگر در گزارش تفسیری خبری باشگاه خبرنگاران جوان از قول یکی از مشاوران‌املاک اشاره شده که افزایش قیمت دلار و سکه سبب افزایش قیمت مسکن شده است!
چنین تحلیلی را این روزها همه کارشناسان اقتصادی و حتی دلالان کم‌سواد بازار مسکن به شدت رد می‌کنند چراکه در شرایط کنونی که بازار ارز و بازار سکه بخاطر افزایش لحظه‌ای قیمت‌ها جاذب نقدینگی شده‌اند، هیچ کششی برای ورود نقدینگی‌ها به بازار مسکن وجود ندارد و حتی آرامش نسبی قیمت‌مسکن در ماه‌های اخیر –منظور از آرامش عدم سبقت نرخ رشد قیمت مسکن از نرخ تورم است- به نوعی مدیون سکه و دلار بوده است.
اما با این حال باشگاه‌ خبرنگاران در گزارش تفسیری خود نوشته است: «قیمت واحدهای مسکونی در تهران طی ۲ ماه اخیر با رشد ۳۰ درصدی روبرو بوده و رکورد دار افزایش قیمت شناخته شده است. یکی از بنگاه داران واقع در منطقه رسالت با بیان اینکه از ابتدای شهریور امسال ،مسکن بین ۳۰ تا ۴۰ درصد افزایش داشته است، افزود: نوسانات ارزی و افزایش قیمت سکه بر بازار مسکن و خریدو فروش تاثیر داشته و رشد بی‌سابقه ای را در این بخش شاهد بودیم. یکی دیگر از بنگاه‌داران واقع در منطقه پونک با اشاره به اینکه در دو ماه اخیر با افزایش ۱۰تا ۱۵ درصدی خریدو فروش روبرو شده‌ایم افزود: بازار خریدو فروش در چندماه اخیر در منطقه پونک با رونق همراه بوده است.»

منبع: دنیای اقتصاد


برچسب هابرچسب ها: بازار مسکن، خبرها مسکن، بنگاه مسکن، قیمت مسکن، آپارتمان نوساز، خرید و فروش مسکن



آخرین خبرها
منبع: نوسازنیوز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.