رشد نرخ بیکاری در میان فارغ‌التحصیلان اروپایی

۳۱فروردین۱۳،

higher edu.jpg

کارشناسان آموزش عالی در اروپا، می‎گویند: رشد نرخ بیکاری در میان فارغ‌التحصیلان اروپایی که به تازگی مدرک گرفته‎اند بر لزوم اصلاحات آموزشی منطبق با نیاز بازار کار تاکید دارد.

به گزارش سرویس «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در این راستا سه سبب برای این اصلاحات عنوان شده است. بعضی معتقدند بین مهارت‎های آموخته شده در دانشگاه‎ها و تقاضای بازار کار، تضاد وجود دارد، عده‌ای دیگر معتقدند که در بعضی رشته‌ها، شمار فارغ‌التحصیلان به حالت اشباع رسیده و گروم سوم نیز بر این باورند که رشد نرخ بیکاری در اروپا به تنهایی سبب موجهی برای انجام اصلاحات در نظام آموزش عالی دانشگاه‎های این قاره است.

در بحث بیکاری فارغ‌التحصیلان بعضی موارد دخیل می باشند که از آن جمله توقع کارفرمایان از دانشجویان برای داشتن تجربه کاری است، ضمن این که اغلب کارفرمایان به دانشجویان قرارداد استخدام موقت پیشنهاد می‌کنند و این امر سبب می‌شود به آنها دستمزد کمتری پرداخت شده یا راحت تر بتوانند با آنها قطع همکاری کنند.

به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه اینترنتی یونیورسیتی ورلد نیوز، چندین عامل منجر به شیوع بحران بیکاری در میان فارغ‌التحصیلان اروپایی شده که اغلب آنها مشکلات ساختاری می باشند. این مشکلات شامل سیاست‎های پرداخت مالیات، فقدان انگیزه کافی در میان کارفرمایان و نیز کارایی ضعیف خط مشی‌های اقتصادی است.

کارشناسان آموزش عالی اروپا تاکید دارند که آموزش نباید قربانی اصلاح مشکل بیکاری فارغ‌التحصیلان شود و موانع موجود باید شناسایی و رفع شود، و در عین حال سهامداران نیز باید وظایف خود را در قبال حل این مشکلات بشناسند و به آنها عمل کنند.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.