رشد و توسعه علمی مهمترین دستاورد انقلاب

به گزارش ممتازنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،

بالاترین کاری که نظام جمهوری اسلامی انجام داده رشد و توسعه ی علمی ست و تمام افراد منصف آن را در کارنامه انقلاب ثبت کرده اند.

به گزارش خبرنگار صنفی آموزشی باشگاه خبرنگاران حاضر در محل ؛ ابوترابی ،نائب رئیس مجلس شورای اسلامی درمراسم تقدیر از نفرات برتر آزمون سراسری افزود: بار پیشرفت، رشد و توسعه ی جوامع بشری بر عنصر کلیدی و محوری دانش و علم گره خورده، جوامعی می توانند بر دنیای امروز و فردا نقش ایفا کنند و از هویت ملی و فکری خویش پاسداری کنند که در عرصه علمی گامهای بلندی را بردارند و به مرزهای دانش راه یابند البته مقوله ی علم محدود به حوزه علوم تجربی یا علوم انسانی نیست و همه ی عرصه های حیات انسان را در بر می گیرد به همین منظور بالاترین کاری که نظام جمهوری اسلامی انجام داده رشد و توسعه ی علمی ست و تمام افراد منصف آن را در کارنامه انقلاب ثبت کرده اند.

وی گفت: اگر ما در عرصه های سیاسی و دفاعی گام برداشتیم پشتبانه ی آن رشد و پیشرفت توسعه علمی است.

ابوترابی تصریح کرد: امروز ۴ میلیون و ۲۰۰ هزار دانشجو در تمامی مقاطع تحصیلی مشغول به تحصیل هستند و بیش از ۸۰۰ هزار دانشجو سالانه در مقاطع مختلف فارغ التحصیل می شوند.

همچنین ما در طی دوران کوتاه موفق شدیم در تولید علم بالاترین سرعت را در سطح جهان داشته باشیم . تبدیل دانش به فناوری به جایگاه خوبی رسیدیم.

وی خاطر نشان کرد: امروز تمامی چالش هایی  که فراروی ما قرار گرفته برای آن است که از توسعه حرکت علمی ما بیم دارند./ح


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.