رشد پایدار و فراگیر با مشارکت عمومی و خصوصی شفاف و پاسخگو

۲۴ آبان iبه نقل از منبع ذکر شده، در پورتال خبری ممتاز نیوز منتشر گردیده است

دبیر اجرایی اسکاپ خطاب iبه همایش وزرای منطقه آسیا و اقیانوسیه؛

معاون دبیر کل سازمان ملل متحد و دبیر اجرایی کمیسیون اقتصادی و اجتماعی ملل متحد(اسکاپ) گفت: کشورهای آسیا و اقیانوسیه باید شفافیت و پاسخگویی را در زمینه مشارکت عمومی و خصوصی تضمین کنند.

به گزارش تفسیری خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، نئولین هیزر در اجلاس وزرای آسیا و اقیانوسیه (اسکاپ) با تاکید بر پاسخگویی و شفافیت مشارکت های عمومی و خصوصی در کشورهای منطقه گفت: این امر برای کاهش شکاف زیرساخت ها حیاتی است چرا که شکاف مذکور منطقه را از درک توان بالقوه در جهتی رشد کامل خود محروم کرده است.

وی ادامه داد: شفافیت در مشارکت های عمومی و خصوصی سبب ایجاد توازن و پایداری رشد می شود.

هیزر با تاکید بر اصلاحات مورد نیاز مشارکت عمومی و خصوصی در جهتی حذف موانع زیرساخت ها در کشورهای منطقه تصریح کرد: اگر می خواهیم iبه iبهترین نحو از فرصت ها iبهره ببریم باید بر شفافیت و پاسخگویی شهرها تمرکز داشته باشیم و تلاش کنیم این طرح ها در خدمت مردم و کل دنیا باشد.

وی با بیان اینکه در مدت وقت طولانی نمونه حکومت هایی بوده اند که هزینه اشتباهات بخش خصوصی خود را پرداخت می کردند افزود: این امر باید تغییر کند و بخش خصوصی مسئول  اجرای طرح های  خود باشد.

معاون دبیر کل سازمان ملل گفت: مخاطرات و پاداش ها باید iبه گونه ای عادلانه تقسیم شود و این امر تنها راه ایجاد جو پایدار اعتماد و مشارکت واقعی است.

هیزر افزود: کنفرانس تهران فرصتی ارزشمند برای ارایه کامل تصویر نوینی برای مشارکت عمومی و خصوصی در آسیا و اقیانوسیه است که دولت ها و مردم منطقه باید از آن iبه نحو احسن برای ایجاد آینده ای پایدار و فراگیر iبهره ببرند.

وی خاطرنشان کرد: این نمونه جدید تجاری باید فراتر از پیمان جهانی ملل متحد و تصمیمات گوناگون در حوزه هزینه و بازگشت سرمایه و ارزش سهام را شامل می شود و همچنین ناظر بر روابط بین بخش تجاری، دولت و جامعه iبه عنوان متولیان منافع متقابل باشد./س


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.