رشد چشمگیر حجم و ارزش معاملات

چهارشنبه ۱۳ اردیبهشت – ۰۵:۵۳:۳۰ ب.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس

در نتیجه معاملات امروز ثبت شد؛

بزرگنمایی:  

خبرگزاری آریا- در داد و ستدهای امروز بازار، معامله گران بیش از ۲۸۰ میلیون برگه سهم و حق تقدم را به ارزش ۹۵۷ میلیارد ریال معامله کردند.
به گزارش سرویس اقتصادی آریا،  امروز بازار شاهد رشد قابل توجهی در حجم و ارزش معاملات بود. فعالان تالار شیشه ای امروز ۲۸۰ میلیون و ۵۷۷ هزار و ۷۰۱ برگه سهم و حق تقدم را به ارزش ۹۵۷ میلیارد و ۵۹۱ میلیون و ۲۱۷ هزار ریال را در ۱۶ هزار و ۴۵۸ نوبت معاملاتی داد و ستد کردند.
از این میزان، بیشترین حجم معاملات متعلق به نمادهای بانک انصار، بانک پاسارگاد، بانک پارسیان، فولاد مبارکه، سرمایه گذاری سایپا، ایران ترانسفو، گسترش نفت و گاز پارسیان، پست بانک، ایران خودرو دیزل و پتروشیمی پردیس بود.
در پایان معاملات امروز معاملات نمادهای فولاد مبارکه، سرمایه گذاری غدیر، سرمایه گذاری گروه توسعه ملی، گسترش نفت و گاز پارسیان و گل گهر باعث افت شاخص شدند و بیشترین تاثیر را بر کاهش ۴ واحدی شاخص داشتند. این در حالی بود که نمادهای بانک پارسیان، بانک پاسارگاد، ایران ترانسفو، بانک ملت و تجارت الکترونیک پارسیان با بیشترین تاثیر مثبت بر شاخص مانع افت بیشتر آن شدند.
در نتیجه امروز شاخص در پایان معاملات به رقم ۲۶ هزار و ۹۶۴ واحد رسید. شاخص صنعت نیز ۵۰ واحد پایین آمد و شاخص ۵۰ شرکت فعالتر نیز افت نا محسوس یک واحدی را تجربه کرد. در این شرایط در حالی که شاخص بازار دوم ۵۴ واحد افت کرد، شاخص بازار اول رشدی نزدیک به ۲ واحدی را تجربه کرد و در رقم ۲۲ هزار و ۳۹۲ واحد به کار خود پایان داد.
پربیننده ترین نمادهای بازار امروز نیز بانک ملت، گسترش نفت و گاز پارسیان، سایپا، توکاریل، فولاد صبانور، فولاد مبارکه، سرمایه گذاری غدیر، ذوب آهن، پتروشیمی پردیس و کالسیمن بودند.
در بازار امروز نمایندگان گروه ساختمان که صف خرید داشتند، امروز نیز مثل دیروز موقعیت خود را تکرار کردند. در گروه کاشی و کانی های غیرفلزی نیز افزایش تقاضا برای برخی نمادها دیده می شد و گروه غذایی از تیر رس تقاضا به دور نبود. اقبال به صنایع کوچک در حالی بود که بازار امروز از تقاضا خود برای صنایع قند و دارو کاسته بود.
براساس این گزارش در گروه الکترونیک نیز گشایش مطلوبی برای نماد تجارت الکترونیک پارسیان رقم خورد و نمادهای کارت اعتباری ایران کیش و داده پردازی ایران پرتقاضا بودند. گروه سیمان صعود چندین نماد تا درصد مثبت را شاهد بود. بسیاری از نمادهای سیمانی ظرف دو هفته آینده مجامع عمومی عادی خود را برگزار می کنند.
اما در گروه بانک، نماد پارسیان صف خرید را تجربه کرد و بازار شاهد اقبال به برخی دیگر از نمادها بود که این روند در ساعت پایانی محسوس تر بود. در گروه فلزات اما این کالسیمین بود که با افزایش تقاضا در دقایق پایانی روبرو شد و سپس برای برگزاری مجمع عمومی عادی سالانه متوقف شد. در گروه پتروشیمی فشار عرضه بر نمادها بیش از روزهای قبل احساس شد.
در مجموع صدرنشنینی بازار امروز با بشیترین رشد قیمت متعلق به نمادهای حق تقدم بانک پارسیان، حق تقدم موتوسازان تراکتورسازی، حق تقدم داده پردازی، تجارت الکترونیک پارسیان، قند نیشابور، سیمان ایلام، سرامیک صنعتی اردکان، نوسازی و ساختمان تهران، ایران ترانسفو و بانک پارسیان بود.
در عین حال با اقبال به نمادهای قند نیشابور، کشتیرانی، ایران ترانسفو، پتروشیمی شیراز، فرآورده های نسوز، پارس سویچ، بانک پاسارگاد، سخت آژند، نوسازی و ساختمان تهران و کالسیمین سنگین ترین صف های خرید را این گروه به خود اختصاص دادند.
این در حالی بود که نمادهای حق تقدم سرمایه گذاری رنا، حق تقدم بانک انصار، لامپ پارس شهاب، کنترل خوردگی تکین کو، سرمایه گذاری گروه توسعه ملی، قند هگمتان، معادن منگنز ایران، ایران خودرو دیزل، سرمایه گذاری بهمن و گاز لوله با بیشترین کاهش قیمت در انتهای جدول معاملات قرار گرفتند.
همچنین نمادهای سرمایه گذاری گروه توسعه ملی، قند مرودشت، قند تربت جام، پتروشیمی کرمانشاه، گروه صنعتی ملی، شکر شاهرود، داده پردازی، بانک پاسارگاد و تهران شیمی با بی مهری سهامداران به صف فروش رانده شدند و طولانی ترین صف های فروش را از آن خود کردند.
در نهایت ارزش بازار امروز به رقم یک میلیون و ۳۳۴ هزار و ۷۰۹ میلیارد ریال رسید.
 

کد خبر: ۲۰۱۲۰۵۰۲۱۷۵۳۳۰۵۰۰


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.