رشد کشور در گرو همکاری صنعت و دانشگاهها

جام جم آنلاین: وزیر علوم اعتماد متقابل و تعامل دو حوزه صنعت و حوزه کاربرد با دانشگاه ر ا ضروری دانست و تاکید کرد : هرجا که شناخت از توانایی دانشگاهها حاصل شده و اعتماد کافی نیز به دانشگاهها صورت گرفته است شاهد جهش در پیشرفت های علمی بوده ایم همانگونه که در حوزه هوافضا ، علوم هسته ای ، نانو و صنایع دفاعی شاهد پیشرفت های چشم گیری بودیم .

به گزارش روزچهارشنبه جام جم آنلاین به نقل از روابط عمومی وزارت علوم ، کامران دانشجو  پس از امضای تفاهم نامه همکاری با محمدی زاده معاون رئیس جمهور  و رئیس سازمان محیط زیست با اشاره به همکاری دانشگاه‌ها با این سازمان با هدف  حل مشکلات  زیست محیطی  کشور  گفت: ۲۸  دانشگاه و  مرکز آموزش عالی  در این طرحها مشارکت دارند  و  علاوه بر طرح مطالعه و مدیریت ریزگردها که اعتبار ملی دارد، ۱۲۱ میلیارد تومان اعتبار مالی  برای پنج طرح دیگر در نظر گرفته شده است .

وی افزود : از ابتدای دولت دهم تلاش وزارت علوم بر  این بوده است که  تولید علم دانشگاهها  به سمت حل مشکلات داخل کشور  و رفع موانع حوزه کاربرد باشد و  در این راستا آیین نامه  ارتقای اعضای هیات علمی دانشگاهها با دادن  امتیاز مناسب  به طرحهای تحقیقی کاربردی  اصلاح شد زیرا این آیین نامه می تواند جهت گیری  فعالیت اعضای هیات علمی را مشخص  کند.

دانشجو با  ذکر  اینکه دانشگاه و صنعت دو حوزه متفاوت هستند و در عین وجود اشتراکاتی  ویژگیهای متفاوتی در هردو حوزه حاکم است تاکید نمود: با شناخت دو حوزه از یکدیگر و همگرایی ، مشکلات احتمالی  در مسیر همکاری نیز برطرف می شود.

وی اظهار داشت : برای  افزایش ارتباط  ارگانیگ و ماهوی دانشگاه ، صنعت و حوزه کاربرد تنها راه  افزایش شناخت دوحوزه از محیط یکدیگر است  و  اینکه اعضای هیات علمی در راستای نیاز  کارفرما فعالیت کنند که این امر در دانشگاهها باید فرهنگ سازی و نهادینه شود.

وزیر علوم ، تحقیقات و فناوری  در مراسم  امضای قراردادهای  ایجاد کنسرسیوم دانشگاهی  شش طرح کلان ملی پژوهشی  با  سازمان حفاظت محیط زیست  گفت : تشکیل این کنسرسیوم  آغاز فصل جدیدی از  همکاری دانشگاهها و سازمان  حفاظت محیط زیست است.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.