رشد ۱۸درصدی تولید خودروهای سواری

براساس آخرین آمار اعلام شده توسط وزارت صمت، در پنج ماهه ابتدای امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته، در تولید بیشتر انواع خودروها، رشد تولید دیده می‌شود؛ در میان آمارها تنها تراکتور و اتوبوس، مینی‌بوس و ون با افت تولید آن هم زیر ۱۰ درصد مواجه شده‌اند.

به گزارش ممتازنیوز به نقل از ایسنا، براساس گزارش عملکرد تولیدی انواع خودروها طی پنج ماهه اول امسال، به ترتیب وانت، کمباین (ماشین‌های برداشت محصولات دانه‌دار کشاورزی) و وانت رشد تولید و تراکتور و اتوبوس، مینی‌بوس و ون کاهش تولید داشته‌اند.

براساس این گزارش، در مدت مذکور سال جاری ۳۴۴ هزار و ۸۰۰ دستگاه خودرو سواری تولید شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته که ۲۹۱ هزار و ۲۰۰ دستگاه بوده است، رشد ۱۸.۴ درصدی را رقم زده است.

همچون روال چند سال اخیر که آمار تولید وانت‌ها روندی مثبت داشته و بیشترین میزان رشد را به خود اختصاص می‌دهد، همچنان بیشترین میزان افزایش را در پنج ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته داشته و از ۲۲ هزار و ۷۷۸ دستگاه در پنج ماهه سال گذشته، میزان تولید را با رشد ۳۸.۴ درصدی به ۳۱ هزار و ۵۲۸ دستگاه رسانده است.

پس از وانت‌ها، در پنج ماهه ابتدایی امسال با میزان تولید ۲۰۸ دستگاه کمباین با رشد ۳۰.۸ درصد داشته است. این در حالی است که در مدت مشابه سال گذشته میزان تولید کمباین ۱۵۹ دستگاه بوده است.

در مقابل آمار در بخش تولید تراکتور و همچنین اتوبوس، مینی‌بوس و ون در پنج ماهه اول سال ۱۳۹۹، کاهش تولید را نسبت به مدت مشابه سال گذشته نشان می‌دهد.

در پنج ماهه اول امسال، ۶۷۳ دستگاه اتوبوس، مینی‌بوس و ون تولید شده است که در مقایسه با ۷۱۵ دستگاه تولید شده در مدت مشابه سال گذشته، افت ۵.۹ درصدی تولید را تجربه کرده است.

همچنین تراکتور نیز با میزان کاهش تولید ۴.۱ درصدی از ۷۴۴۵ دستگاه تولید شده در پنج ماه ابتدایی سال گذشته به ۷۱۴۱ دستگاه در مدت مشابه سال جاری رسیده است.

علاوه براین، لازم به ذکر است که میزان تولید لاستیک خودرو نیز با رشد ۲۸.۶ درصدی در پنج ماهه ابتدایی سال جاری نسبت به همین ایام در سال گذشته که ۸۳ هزار و ۱۰۰ تن بوده است، به ۱۰۶ هزار و ۹۰۰ تن رسیده است.

انتهای پیام

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.