رشد ۲۵ درصدی درخواست انتقالی دانشجویان/ جزئیات نقل و انتقال دانشگاه‌های دولتی

۲۸خردادماه،

رشد ۲۵ درصدی درخواست انتقالی دانشجویان/ جزئیات نقل و انتقال دانشگاه‌های دولتی

رشد ۲۵ درصدی درخواست انتقالی دانشجویان/ جزئیات نقل و انتقال دانشگاه‌های دولتی

مدیرکل امور دانشجویان داخل با اعلام آمار مقایسه‌ای نقل و انتقال دانشجویان در سال‌های ۹۱ و ۹۲ از رشد بیش از ۲۵ درصدی درخواست انتقالی دانشجویان در سال جاری خبر داد.

به گزارش راسخون به نقل از فارس، محمد‌حسن یوسفی مدیرکل امور دانشجویان داخل با اشاره به افزایش درخواست‌های میهمانی و انتقال در سال ۹۲ نسبت به سال ۹۱ گفت: به‌جز تقاضا‌های مربوط به مؤسسات غیرانتفاعی و تمدید میهمانی مقطع کارشناسی ناپیوسته بقیه موارد در سال ۹۲ نسبت به سال ۹۱ افزایش داشته است.  

وی در مقایسه مورد به مورد تقاضا‌ها خاطرنشان کرد: تقاضاهای مربوط به دانشگاه‌های دولتی در سال ۹۱ ،۱۸ هزار و ۱۰۷ مورد بود که این آمار در سال ۹۲، به ۱۹ هزار و ۴۴۸ مورد رسیده است. به عبارت دیگر تقاضاهای مربوط به دانشگاه‌های دولتی ۴/۷ درصد افزایش داشته است.

یوسفی از کاهش درخواست‌های مربوط به تقاضاهای انتقال و میهمانی مؤسسات غیرانتفاعی در سال ۹۲ نسبت به سال ۹۱ خبر داد و گفت: در سال ۹۱ این تقاضاها ۷ هزار و ۹۳۹ مورد بود که این تعداد با کاهش ۹/۱۷ درصدی در سال ۹۲ به ۶ هزار و ۵۱۱ مورد رسیده است.

مدیرکل امور دانشجویان داخل همچنین دربارهٔ آمار مقایسه‌ای تقاضاهای مربوط به دانشکده‌های فنی‌و‌حرفه‌ای، گفت: در سال ۹۱، ۵ هزار و ۴۷۰ درخواست مربوط به انتقال و میهمانی دانشکده‌های فنی‌وحرفه‌ای در سامانه ثبت شده است که این تعداد با افزایش ۱/۱۳ درصدی در سال ۹۲ به ۶ هزار و ۱۸۸مورد رسیده است.

یوسفی با اشاره به رشد بیش از ۲۵ درصدی درخواست انتقالی دانشجویان در سال ۹۲ نسبت به سال ۹۱، گفت: در سال ۹۱ دو هزار و ۵۲۸ درخواست انتقال ارایه شد که این آمار در سال ۹۲ به سه هزار و ۱۷۳ مورد رسیده است.

وی همچنین در توضیح مقایسه آماری تمدید میهمانی‌ها در سال‌های ۹۱ و ۹۲ گفت: تقاضاهای تمدید میهمانی در سال ۹۱، ۳ هزار و ۶۷۶ مورد بوده که این آمار با کاهش ۲/۱۶ درصدی به ۳ هزار و ۷۸مورد در سال ۹۲ رسیده است.

یوسفی از افزایش ۱۱ درصدی تقاضاهای میهمانی دائم در سال ۹۲ نسبت به سال قبل خبر داد و تقاضاهای میهمانی دائم در سال ۹۱ را ۴ هزار و ۵۷ مورد و در سال ۹۲، ۴ هزار و ۵۰۵ مورد اعلام کرد.

مدیرکل امور دانشجویان داخل با اشاره به کاهش حدود ۳۰ درصدی درخواست میهمانی و انتقالی دانشجویان در مقطع کارشناسی‌ ناپیوسته در سال ۹۲ نسبت به سال ۹۱ گفت: در سال۹۱ ، ۴ هزار‌ و ۸۲۲ دانشجوی کارشناسی ناپیوسته درخواست میهمانی و انتقالی دادند که این آمار در سال ۹۲ به ۳ هزار و ۴۷۲ مورد رسیده است.

یوسفی همچنین در مقایسه آمار درخواست‌های میهمانی و انتقالی کارشناسی پیوسته سال‌های ۹۱ و ۹۲، گفت: در سال ۹۱، ۱۹ هزار و ۵۸۶ مورد و در سال ۹۲، ۲۱ هزار و ۳۶۳ مورد درخواست در سامانه ثبت شده است که این نشان دهنده افزایش حدود ۸ درصدی درخواست‌ها در سال ۹۲ است.

مدیرکل امور دانشجویان داخل موارد درخواست انتقال و میهمانی دانشجویان دوره‌های شبانه در سال ۹۱ را ۶ هزار و ۳۲۴ مورد و در سال ۹۲، ۷ هزار و ۲۵۹ مورد اعلام کرد که این آمار نشان دهنده افزایش حدود ۱۵ درصدی درخواست‌ها در سال ۹۲ است.

یوسفی در پایان با اشاره به رشد حدود ۶ درصدی درخواست انتقالی دانشجویان بومی در سال ۹۲ نسبت به سال ۹۱ گفت: در سال ۹۱، ۹ هزار و ۴۵۱ نفر درخواست انتقال دادند که این آمار در سال ۹۲ به ۱۰ هزار و ۶ مورد رسیده است.

/۱۱۱/


اخبار راسخون / دانشگاه
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.