رشد ۵۲ درصدی تولید حق بیمه در سال

گردآوری توسط گروه بیمه ممتاز نیوز

رشد ۵۲ درصدی تولید حق بیمه در سال | چاپ |
دوشنبه ۲۸ مرداد ساعت ۱۹:۳۶

بینا/ بیمه مرکزی آمار عملکرد سال شرکت‌های بیمه را نسبت به مدت مشابه در سال قبل در بخش حق بیمه‌های تولیدی و خسارت پرداختی منتشر کرد. به گزارش خبرگزاری مهر، بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد: بر اساس آمار عملکرد شرکت های بیمه در سال که از سوی اداره تحلیل های آماری بیمه مرکزی تهیه شده است، شرکت های بیمه طی این مدت بیش از ۱۳۱ هزار میلیارد ریال حق بیمه تولید  و ۷۸ هزار میلیارد ریال خسارت پرداخت کرده اند.
بررسی عملکرد سال شرکت های بیمه نسبت مدت مشابه سال قبل نشان می دهد که  شرکت های بیمه ۱۳۱ هزار و ۹۷ میلیارد ریال در سال حق بیمه تولید کرده اند که نسبت به مدت مشابه در سال قبل ۵۲.۳ درصد رشد داشته است.
شرکت های بیمه طی این مدت همچنین ۷۸ هزار و۳۸۰ میلیارد ریال خسارت به بیمه گذاران پرداخت کردند که این میزان نیز نسبت به مدت مشابه خود در سال قبل۴۶.۰ درصد رشد نشان می دهد.
شرکت سهامی بیمه ایران به عنوان تنها شرکت بیمه دولتی با کسب ۴۵.۶ درصد بیشترین سهم از بازار و ۲۳ شرکت بیمه خصوصی و غیردولتی کشور ۵۴.۴ درصد سهم از بازار را در حق بیمه تولیدی به خود اختصاص داده اند.
در پرداخت خسارت، بیمه ایران تنها شرکت بیمه دولتی با ۴۹.۹ درصد بیشترین سهم از بازار و شرکت های خصوصی آسیا، البرز و دانا هر کدام به ترتیب با ۱۰.۲، ۵.۳  و ۵.۱ درصد در بالای جدول پرداخت خسارت قرارگرفته اند و از لحاظ نرخ رشد خسارت پرداختی نیز شرکت های بیمه ما، کوثر، دی و میهن  در صدر رده بندی قراردارند.


RSS

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.