رشد ۱۱۷ واحدی شاخص بورس پس از افت ۲۷۲۰ واحدی

گردآوری توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز

در جریان معاملات امروز بازار سرمایه، شاخص بورس پس از افت ۲۷۲۰ واحدی طی ۵ روز، سرانجام ۱۱۷ واحد رشد کرد.

در جریان معاملات امروز بازار سرمایه، شاخص بورس پس از پنج روز متوالی روند کاهشی و افت ۲۷۲۰ واحدی، سرانجام در مسیر رشد قرار گرفت و با افزایش ۱۱۷ واحدی به ارتفاع ۷۲ هزار و ۷۴۸ واحدی رسید.

بر اساس این گزارش؛ شاخص های اصلی بازار نیز پس از چند روز افت، سرانجام مثبت شدند به طوری که شاخص‌های صنعت ۹۹ واحد، ۵۰ شرکت فعالتر ۴ واحد، آزادشناور ۱۷۹ واحد، ۳۰ شرکت بزرگ ۳ واحد، بازار اول ۹۴ واحد و شاخص بازار دوم ۱۷۹ واحد رشد را به خود دیدند.

نمادهای معاملاتی نیز در روز جاری روند متعادلی را در پیش گرفتند و رمپنا، تاپیکو و شبندر امروز بیشترین تاثیر را در افزایش نماگر بازار سهام داشتند و نمادهای معاملاتی فولاد، فملی و شبهرن بیشترین تاثیر منفی بر روند حرکتی دماسنج بازار سهام را از خود بجای گذاشتند.امروز همچنین ۴۲۵ میلیون سهم و حق تقدم به ارزش ۱۱۴ میلیارد تومان در ۳۹ هزار نوبت معاملاتی دادوستد شد و ارزش کل بازار سهام نیز به رقم ۳۴۷ هزار میلیارد تومان رسید.

نماد معاملاتی شرکت‌های بیمه نوین، کارخانجات داروپخش، نفت پارس، داروسازی سینا، داروسازی فارابی، کیمیدارو، صنعتی مینو، گسترش تجارت و سرمایه ایرانیان، اوراق مشارکت شرکت میدکو در جریان معاملات امروز بازار سرمایه به تالار شیشه ای بازگشتند و نماد معاملاتی شرکت‌های زرین معدن آسیا، فولاد امیر کبیر کاشان، پارس پامچال، درخشان تهران، خوراک دام پارس و گرانیت بهسرام نیز تالار حافظ را ترک کردند.

افزون بر این؛ در روزجاری نخستین معامله بازار بلوک در نماد “بانک ملت۲” به تعداد ۱۰۰ میلیون سهم و به ارزش ۲۲۰ میلیارد ریال انجام شد و اولین صندوق بازارگردانی اختصاصی با هدف افزایش نقدشوندگی سهام در بورس آغاز به کار کرد.

— .

آخرین اخبار اقتصادی
باز نشر: سایت خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.