رشد ۱۲ ساله قیمت طلا امسال به پایان می‌رسد

۰۸م اسفند ،

رشد ۱۲ ساله قیمت طلا امسال به پایان می‌رسد | چاپ |
سه شنبه ۰۸ اسفند ساعت ۱۰:۲۶

بینا- تحلیلگران موسسات مالی مانند گولدمن ساکس و کردیت سوییس با در نظر گرفتن آمارهایی که بهبود اقتصاد جهانی را نشان می‌دهند، پیش‌بینی کرده‌اند رشد ۱۲ ساله قیمت طلا امسال به پایان می‌رسد.

به گزارش بینا به نقل از بلومبرگ،بر اساس پیش‌بینی شورای جهانی طلا، بانک‌های مرکزی جهان امسال نیز خریداران بزرگ طلا خواهند بود.
طبق آمارهای صندوق بین‌المللی پول، روسیه و قزاقستان در ژانویه برای چهارمین ماه متوالی ذخایر طلایشان را افزایش دادند در حالی که آذربایجان برای اولین بار در بیش از یک دهه قبل طلا خریداری کرد.
ذخایر طلای بانک مرکزی روسیه در ژانویه ۱۲٫۲ تن افزایش یافته و به ۹۷۰ تن رسید. میزان ذخایر طلای این کشور ۸٫۵ درصد در سال ۲۰۱۲ رشد کرد.
ذخایر طلای قزاقستان نیز با ۱٫۵ تن افزایش، به ۱۱۶٫۸ تن رسید. میزان ذخایر این کشور در سال میلادی قبل ۴۱ درصد افزایش داشت. آذربایجان که از سال ۱۹۹۹ هیچ ذخیره‌ای را گزارش نکرده بود، به منظور متنوع کردن دارایی‌هایش، یک تن طلا خریداری کرد و مکزیک ۰٫۱ تن طلا فروخت.
ذخایر طلای ترکیه به میزان ۱۰٫۳ تن، بلاروس ۰٫۵ تن و تاجیکستان ۰٫۱ تن در ژانویه افزایش یافت. صربستان ۲٫۵ تن طلا در دسامبر خریداری کرده بود و ونزوئلا ۱٫۹ تن به ذخایر طلایش در نوامبر افزود.


RSS
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.