رشد ۱۲٫۵ درصدی بیمه‌نامه‌های صادره

خبرگزاری فارس: رشد 12.5 درصدی بیمه‌نامه‌های صادره/ کاهش 19 درصدی خسارات پرداختی

بینا- در ۵ ماهه اول سال جاری بیمه‌نامه‌های صادره رشد ۱۲٫۵ درصدی داشته و نسبت خسارات پرداختی در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۱۹ درصد کاهش را نشان می‌د‌هد.
براساس گزارش فارس  بر اساس جدیدترین آمار منتشره بیمه مرکزی از عملکرد شرکت‌های بیمه در ۵ ماهه ابتدای سال ۹۱ ، در این مدت ۱۴ میلیون و ۶۶۸ هزار و ۶۲۴ مورد بیمه‌نامه صادر شده که از این مقدار، ۵ میلیون و ۹۹۳ هزار و ۵۹۴ بیمه‌نامه مربوط به بیمه شخص ثالث بوده‌ است.
همچنین در ۵ ماهه اول سال جاری حق بیمه‌ها رشد ۷۵ درصدی داشته است و بیشترین رشد حق بیمه با ۲۹۸٫۸ درصد مربوط به حوادث راننده و بیمه کشتی با ۷٫۳ درصد رشد کمترین رشد را داشت و رشته‌های آتش‌سوزی و اعتبار رشد منفی دارد.
این گزارش می‌افزاید: در مجموع خسارات رشد ۲۰ درصدی داشته و بیشترین رشد پرداخت خسارت در رشته بیمه‌های اعتبار با ۱۱۵٫۵ درصد و کمترین رشد پرداخت خسارت در رشته نفت و انرژی به میزان ۱٫۹ درصد رخ داده است و نرخ رشد خسارت در رشته‌های باربری، کشتی، پول، هواپیما و مهندسی منفی بوده است.
بر این اساس در ۵ ماهه اول حدود ۱۴ میلیون بیمه‌نامه صادر شده و ارزش حق بیمه‌های تولیدی شرکتهای بیمه  بیش از ۴ هزار و ۹۷۷ میلیارد تومان است.
همچنین در مدت مذکور ۲ هزار و ۱۷۶ میلیارد تومان خسارت از سوی شرکت‌های بیمه‌ای پرداخت شده که مربوط به ۴ میلیون و ۲۱۷ هزار و ۸۵۵ فقره خسارت بوده است.
نسبت خسارات در این مدت ۴۳درصد برآورد شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۹ درصد کاهش دارد.
عملکرد شرکت‌های بیمه بیانگر آن است که در ۵ ماهه نخست امسال بیشترین سهم بازار از لحاظ بیمه‌نامه‌های صادره  به میزان ۴۴٫۷ درصد در اختیار شرکت بیمه ایران بوده و شرکت‌های آسیا و البرز در جایگاه دوم و سوم قرار دارند.

RSS

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.