رشد ۱۲۰ درصدی فروش جهانی نمایشگرهای گوشی‌های هوشمند

۰۱ تیرماه ۱۳،

مرکز تحقیقاتی DisplaySearch طی گزارش اعلام کرد، طی دو سال قبل فروش جهانی نمایشگرهای مخصوص گوشی‌های هوشمند رشد ۱۲۰ درصدی داشته است که این اتفاق به دنبال افزایش محبوبیت گوشی‌های بزرگتر و با کیفیت تصویری بالاتر صورت گرفته است.
 
 
به گزارش گروه خبرها خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، گوشی‌های هوشمند آیفون ۴ و آیفون ۵ اپل با کیفیت تصویری ۹۶۰ در ۱۱۳۶ پیکسل و همچنین Galaxy S3 و S4 سامسونگ به‌ترتیب با کیفیت تصویری ۱۲۷۰ در ۷۲۰ پیکسلی HD و ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسلی Full-HD بیشترین سهم را در افزایش صادرات جهانی نمایشگرهای مخصوص گوشی‌های هوشمند داشته‌اند.
 
لازم به ذکر است که چند سال قبل گوشی هوشمند ۳٫۵ اینچی آیفون ۴ بیشترین سهم در عرضه جهانی نمایشگرهای مخصوص گوشی‌های هوشمند را به خود اختصاص داده بود و بیش از نیمی از نمایشگرهای مخصوص گوشی که در آن سال روانه بازار جهانی شده بود، مربوط به این گوشی هوشمند می‌شد.
 
"هیروشی هایاس"(Hiroshi Hayase) مدیر مرکز نمایشگرهای کوچک/بزرگ شرکت تحقیقاتی NPD DisplaySearch در این خصوص گفت: «اندازه نمایشگرها در حال بزرگ شدن است، کیفیت آن‌ها در حال بالا رفتن است و درخواست بازار جهانی برای خرید این قبیل محصولات رو به افزایش است و این مسایل سبب شده است تا در بازار جهانی شاهد فروش بیشتری از نمایشگرهای مخصوص گوشی‌های هوشمند باشیم».
 
او در ادامه توضیح داد: «ما پیش‌بینی می‌کنیم طی ماه‌های باقیمانده از سال جاری میلادی فروش جهانی نمایشگرهای گوشی با اندازه بزرگتر از ۵ اینچ افزایش یابد که این اتفاق به دنبال افزایش فروش گوشی هوشمند Galaxy S4 سامسونگ در بازار جهانی رخ می‌دهد».

ایستنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.