رشد ۱۳٫۷ درصدی بازار جهانی شبکه WLAN در فصل سوم ۲۰۲۴

گرد آوری توسط گروه فن آوری اطلاعات پایگاه اینترنتی خبری ممتاز نیوز

مجموع شبکه‌های بی‌سیم محلی(WLAN) برای کاربران خانگی و سازمانی طی فصل سوم از سال ۲۰۲۴ میلادی نسبت به مدت مشابه از سال قبل رشد ۱۳٫۷ درصدی را تجربه کرد.
 
 
به گزارش گروه خبرها خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، به گفته مرکز تحقیقاتی IDC، شبکه بی‌سیم WLAN در بخش سازمانی رشد قابل ملاحظه‌ای داشته است و در سومین سه ماهه از سال جاری میلادی میزان استفاده از این شبکه نسبت به مدت مشابه سال قبل در سازمان‌های سراسر جهان ۱۲٫۸ درصد بیشتر شده است.
البته باید توجه داشت که تا چند فصل قبل، رشد سالانه شبکه WLAN در سراسر جهان ۲۰ درصد گزارش می‌شد که هم‌اکنون این رقم کاهش یافته است. با این وجود، WLAN همچنان یکی از پردرآمدترین بازارها در حوزه فناوری‌های سازمانی محسوب می‌شود.
بخش شبکه‌های WLAN برای کاربران خانگی نیز طی فصل سوم از سال ۲۰۲۴ رشد خوبی داشته و وضعیت آن از بخش شبکه‌های سازمانی بهتر بوده است. در این دوره زمانی شبکه‌های محلی WLAN برای کاربران خانگی رشد ۱۴٫۶ درصدی را نسبت به مدت مشابه سال ۲۰۱۲ تجربه کردند.
مرکز تحقیقاتی IDC اعلام کرد که بیشترین رشد برای بازار جهانی شبکه‌های WLAN مربوط به بازارهای نوظهور و روبه‌رشد می‌شود.
در فصل سوم امسال درآمد شرکت سیسکو از بازار جهانی WLANها رشد ۱۶٫۸ درصدی را تجربه کرد که از میانگین کلی بازار بیشتر بود. درآمد این شرکت از بخش شبکه‌های بی‌سیم WLAN مخصوصا سازمان‌ها در دوره زمانی یاد شده ۵۹۳٫۱ میلیون دلار محاسبه شد. 
شرکت سیسکو در سه ماهه سوم از سال جاری میلادی موفق شد ۵۱٫۹ درصد از بازار جهانی شبکه‌های بی‌سیم WLAN را به خود اختصاص دهد که این رقم از سهم ۵۱٫۶ درصدی در فصل دوم امسال و سهم ۵۰٫۱ درصدی در فصل سوم ۲۰۱۲ بیشتر بود.
 

ایستنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.