رشد ۱۵۸ درصدی ارزش معاملات بورس کالای ایران در هفته قبل

۱۷م آذر ،

هفته دوم آذرماه در حالی بیش از ۵۲۵ هزار تن انواع کالا در تالارهای محصولات صنعتی و معدنی و فرآورده‌های نفت و پتروشیمی بورس کالای ایران با ارزشی افزون بر هشت هزار میلیارد ریال مورد معامله قرار گرفت که از نظر ارزش و حجم نسبت به هفته ماقبل از رشدی معادل ۱۵۸و ۱۵۱ درصد برخوردار شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، در این هفته و در تالار محصولات صنعتی و معدنی بیش از ۳۶۷ هزار تن انواع کالا با ارزشی افزون بر ۶۰۳۳ میلیارد ریال معامله شد که از نظر حجم و ارزش به ترتیب، رشد ۲۴۹ و ۲۵۳ درصدی را در مقایسه با مدت مشابه هفته قبل تجربه کرد. در این تالار افزون بر ۳۵۹ هزار تن انواع محصولات فولادی،۲۳۴۰ تن انواع مس،۵۲۰۰ تن کک،۴۸۰ تن انواع آلومینیوم،۲۰۰ تن روی، ۱۶۰ تن سولفور مولیبدن و ۱۲ تن کنسانتره فلزات گرانبها مورد معامله قرار گرفت. در این تالار حجم معاملات محصولات فولادی نسبت به مدت مشابه هفته قبل با افزایش ۲۴۴ و ۲۳۰ درصدی حجم و ارزش روبرو شد.

تالار فرآروده های نفت و پتروشیمی بورس کالای ایران نیز در هفته ای که گذشت شاهد معامله بیش از ۱۵۸ هزار تن انواع کالا با ارزشی افزون بر ۲۰۱۹ میلیارد ریال بود.

در این تالار بیش از ۳۱ هزار تن انواع مواد پلیمری به ارزش بیش از ۱۰۴۴ میلیارد ریال در حالی خرید و فروش شد که ۳۸ درصد از نظر حجم و ۳۷ درصد از نظر ارزش نسبت به مدت مشابه هفته قبل افزایش داشت. در گروه قیر نیز در طول این هفته، بیش از ۹۱ هزار تن انواع قیر با ارزشی افزون بر ۶۳۵ میلیارد ریال مورد معامله قرار گرفت که ۲۴۰ درصد از نظر حجم و ۲۳۵ درصد از نظر ارزش نسبت به مدت مشابه هفته قبل افزایش داشت.

تالار فرآورده‌های نفت و پتروشیمی همچنین در این هفته شاهد معامله بیش از ۱۱ هزار تن انواع مواد شیمیایی با ارزشی افزون بر ۱۸۰ میلیارد ریال و ۱۸ هزار تن وکیوم باتوم با ارزشی افزون بر ۱۱۴ میلیارد ریال بود.

از دیگر کالاهای معامله شده در این تالار در طول هفته قبل می توان به معامله ۴ هزار تن لوب کات،۱۲۶۰ تن انواع گوگرد،۲۷۶ تن انواع روغن و ۱۲۰ تن انواع گازها اشاره کرد.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.