رشد ۲برابری حق بیمه‌های تولیدی

بینا- بر اساس گزارش سه‌ماهه اول امسال حق بیمه‌های تولیدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۰۰٫۵ درصد افزایش نشان می‌دهد و خسارات پرداختی ۱۰٫۵ رشد داشته است.

عملکرد سه‌ماهه اول سال جاری صنعت بیمه توسط بیمه مرکزی منتشر شد.

بر اساس این گزارش، حق بیمه‌های تولیدی غیر زندگی با رقم حدود ۲۷ هزار میلیارد ریال،‌ ۱۰۰٫۸ درصد رشد و حق بیمه‌های تولیدی بیمه‌های زندگی با رقم بیش از ۲ هزار میلیارد ریال، ۹۷٫۵ درصد رشد را نسبت به مدت مشابه سال گذشته نشان می‌دهد.

همچنین در این مدت میزان خسارت بیمه‌های غیر زندگی ۸٫۲ درصد و بیمه‌های زندگی ۶۰٫۸ درصد رشد داشته است.

به اعتقاد کارشناسان رشد ۶۰ درصدی میزان خسارت‌ها در بیمه‌های زندگی به دلیل پرداخت خسارت‌های فوت در این بخش و همچنین سررسید شدن زمان خرید بیمه‌های عمر و پرداخت مستمری به بیمه‌گذاران است که به عنوان خسارت تلقی می‌شود و در واقع این رشد ثبت و مؤید افزایش عملکرد این نوع بیمه‌ها در کشور است.

در سه‌ماهه اول سال ۹۱ بیشترین تعداد خسارت مربوط به رشته درمان و کمترین تعداد مربوط به نفت و انرژی است.

همچنین این آمار نشان دهنده رشد منفی در خسارت پرداختی رشته‌های باربری، شخص ثالث، کشتی، هواپیما، مهندسی و پول در سه ماهه اول امسال است.

در مجموع در مدت مذکور ۸ میلیون و ۷۴۸ هزار و ۶۹۷ فقره بیمه‌نامه به مبلغ بیش از ۲۹ هزار میلیارد ریال صادر شده و ۱ میلیون و ۸۸۸ هزار و ۵۴۷ فقره خسارت به مبلغ حدود ۱۱ هزار میلیارد ریال واقع شده که خسارت‌های پرداختی ۱۰٫۵ درصد رشد نشان می‌دهد.

RSS

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.