رشد ۲۰ درصدی صنعت بیمه

۱۲م آذر ،

بینا- رییس همایش بین المللی بیمه و توسعه گفت: صنعت بیمه در کشور ما نیاز به تحرک و جنبش دارد بر همین اساس نیز اهمیت دانش و پژوهش دراین حوزه چند صد برابر می گردد. چرا که بدون پژوهش در مورد بیمه تصمیم گیری‌ها صحیح نخواهد بود. به گزارش بینا، دکتر غدیر مهدوی سرپرست پژوهشکده بیمه و رییس نوزدهمین همایش ملی و پنجمین سمینار بین المللی بیمه و توسعه به تشریح برنامه‌های این همایش در سیزدهم آذر ماه پرداخت و گفت: برای آن‌که از تجربیات علمی پژوهشگران داخلی و خارجی در زمینه آخرین تحقیقات بیمه استفاده کنیم این همایش با حضور صاحبنظرانی از آسیا و خاورمیانه و آفریقا برگزار می‌شود.
وی با بیان این‌که با ۶۰۰ مقام علمی و دانشگاهی به صورت ایمیل ارتباط برقرار شده و فراخوان دعوت به همایش و ارائه مقاله برای آن‌ها ارسال شده است، گفت: از میان ۱۱۵ مقاله ارسال شده ۶۶ مقاله استانداردهای علمی مدنظر ما را داشته‌اند و به مرحله بعد رفته‌اند و هیات داوران نیز که متشکل از ۲۰ داور بوده‌اند ۱۹ مقاله را انتخاب کرده اند که این مقالات در روز همایش ارائه می‌شوند.
مهدوی همچنین از رونمایی دانش نامه بیمه در روز افتتاحیه همایش خبر داد و گفت: این دانش نامه که در قالب طرح پژوهشی نوشته و تنظیم شده است در هزار و ۵۰۰ صفحه به چاپ رسیده است وقرار است که روز اول همایش منتشر شود.
سرپرست پژوهشکده بیمه با بیان این‌که این پژوهشکده در نظر دارد تا راه را برای گسترش صنعت بیمه گسترده و هموار کند گفت: ما توانسته‌ایم در زمینه چاپ کتاب رشد خوبی را داشته باشیم به گونه‌ای که در سال ۸۷ تعداد شش کتاب، در سال ۸۸ تعداد ۱۴ کتاب ، در سال ۸۹ تعداد هشت کتاب، در سال ۹۰ تعداد ۲۴ کتاب و در سال ۹۱ تعداد ۴۲ کتاب به چاپ برسانیم که به نظرم چاپ کتاب تاثیرگذاری بیشتری نسبت به طرح پژوهشی که بیش از صد میلیون تومان هزینه می‌برد و تنها سه الی چهار نسخه به چاپ می‌رسد خواهد داشت.
وی با بیان این‌که استراتژی پژوهشکده بیمه برای ۱۰ سال آینده را اخیرا تنظیم کرده‌اند، گفت: در هیات امنای بعدی بنا داریم تا چارت پژوهشکده را کاملا تغییر دهیم تا از شکل یک مرکز اجرایی به شکل پژوهشکده تبدیل شود. همچنین نسبت پژوهشگران به کارمندان که اکنون حدود ۵۰ به ۵۰ است را می‌خواهیم به ۸۰ درصد پژوهشگران و ۲۰ درصد کادر اجرایی و پشتیبانی تبدیل کنیم.
مهدوی از دیگر طرح‌های مورد بررسی در صنعت بیمه را دو طرح ملی “اجرای بررسی رضایت مشتریان کلیه شرکت‌های بیمه در همه رشته‌های بیمه‌ای” و “رتبه بندی شرکت‌های بیمه‌ای” عنوان کرد و گفت: از دیگر برنامه‌های ما پیگیری تشکیل انجمن‌های علمی همچون انجمن علمی بیمه و ریسک و انجمن علمی محاسبات فنی بیمه خواهد بود.
سرپرست پژوهشکده بیمه در پایان با بیان این‌که صنعت بیمه در سال قبل رشد خوبی در حق بیمه داشته است، گفت: با توجه به این که رشد حق بیمه‌های ما ۴۷ درصد شده اگر بخواهیم رشد تورم را از آن کم کنیم در واقع صنعت بیمه بالای ۲۰ درصد رشد داشته است که می‌توان آن را مثبت ارزیابی کرد چرا که اگر به عنوان مثال رشد اقتصادی ما پنج درصد باشد و رشد صنعت بیمه ۲۰ درصد این نشان می دهد که صنعت بیمه موفق عمل کرده است.البته هنوز تا رسیدن به ضریب نفوذ جهانی فاصله بسیار داریم.

RSS
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.