رشد ۲۳ درصدی مرگ ناشی از گاز گرفتگی در سال ۹۰

سازمان پزشکی قانونی خبر داد

مرگ ناشی از مسمومیت با گاز منوکسیدکربن در سال گذشته، ۲۳٫۴ درصد افزایش یافت و از ۷۸۲ مرگ ثبت شده در سال ۸۹ به ۹۶۵ نفر (۷۱۲ مرد و ۲۵۳ زن) در سال ۹۰ رسید.

به گزارش سرویس اجتماعی برنا به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان پزشکی قانونی کشور، در ۱۰سال گذشته بیشترین آمار مرگ ناشی از مسمومیت با گاز مربوط به سال ۱۳۸۶ است و پس از آن در سال های ۸۷ و ۸۸ شاهد کاهش قابل توجه مرگ ناشی از این نوع مسمومیت بودیم اما مجدداً در سال های ۸۹ و ۹۰ آمار مرگهای ناشی از مسمومیت با گاز منوکسیدکربن افزایش یافت.

بر اساس آمار پزشکی قانونی مرگ و میر ناشی از مسمومیت با گاز منوکسیدکربن در سال ۸۶، هزار و ۲۴ نفر، در سال ۸۷، ۷۸۹ نفر، در سال ۸۸، ۷۶۹ نفر، در سال ۸۹، ۷۸۲ نفر و در سال ۹۰ ، ۹۶۵ نفر ثبت شده‌ است.

بر اساس این گزارش در سال گذشته بیشترین موارد مرگ ناشی از مسمومیت با گاز با رقم ۲۵۳ نفر (۲۰۵ مرد و ۴۸ زن) در استان تهران و پس از آن با ۱۰۸ نفر (۷۳ مرد و ۴۳۵ زن) در استان خراسان رضوی ثبت شده‌است، همچنین استان‌های بوشهر و هرمزگان هیچ مورد گازگرفتگی در سال گذشته نداشته‌اند.

یادآور می‌شود ماه‌های بهمن و آذر سال ۹۰ به ترتیب با ۱۵۰ و ۱۴۵ نفر بیشترین موارد مرگ ناشی از مسمومیت با گاز را نسبت به دیگر ماه‌های سال به خود اختصاص داده اند و کمترین موارد گازگرفتگی در سال گذشته نیز با عدد ۱۲ نفر در شهریور ماه سال گذشته گزارش شده ‌است.

همچنین بیشترین رشد مرگ ناشی از مسمومیت با گاز منوکسیدکربن با ۹۶٫۷ درصد در خرداد سال گذشته ثبت شده و از عدد ۳۰ نفر در خرداد ۸۹ به ۵۹ نفر در خرداد۹۰ رسیده ‌است.


آخرین اخبار

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.