رشد ۲۶ درصدی ارزش معاملات بورس کالای ایران در هفته آخر آبان‌ماه

۰۲م آذر ،

هفته آخر آبان‌ماه ۲۷ آبان تا اول آذر ماه در حالی به پایان رسید که بیش از ۲۲۳ هزار تن انواع کالا در تالارهای محصولات صنعتی و معدنی و فرآورده های نفت و پتروشیمی بورس کالای ایران با ارزشی افزون بر ۴۳۹۳ میلیارد ریال مورد معامله قرار گرفت که از نظر ارزش و حجم نسبت به هفته قبل، به ترتیب از رشدی معادل ۲۷٫۷ و ۳٫۲ درصد برخوردار شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) در این هفته و در تالار محصولات صنعتی و معدنی بیش از ۱۳۶ هزار تن انواع کالا با ارزشی افزون بر ۲۷۵۶ میلیارد ریال معامله شد که از نظر حجم و ارزش به ترتیب، رشد ۹۴ و ۷۶ درصدی را در مقایسه با مدت مشابه هفته قبل تجربه کرد.

در این تالار افزون بر ۱۳۱ هزار تن انواع محصولات فولادی، ۲۴۸۰ تن انواع آلومینیوم، ۱۹۲۰ تن انواع مس، ۱۸۰ تن سولفور مولیبدن و ۲ کیلوگرم شمش طلا مورد معامله قرار گرفت و حجم معاملات محصولات فولادی نسبت به مدت مشابه هفته قبل با افزایش ۱۱۶ و ۱۲۲ درصدی حجم و ارزش روبرو شد.

تالار فرآروده‌های نفت و پتروشیمی بورس کالای ایران نیز در هفته‌ای که گذشت شاهد معامله بیش از ۸۷ هزار تن انواع کالا با ارزشی افزون بر ۱۶۳۶ میلیارد ریال بود.

در این تالار، بیش از ۳۰ هزار تن انواع مواد پلیمری به ارزش بیش از ۱۰۶۷ میلیارد ریال در حالی خرید و فروش شد که ۲۰ درصد از نظر حجم و ۲۵ درصد از نظر ارزش نسبت به مدت مشابه هفته قبل افزایش داشت. در گروه قیر نیز در طول این هفته، بیش از ۳۲ هزار تن انواع قیر با ارزشی افزون بر ۲۲۱ میلیارد ریال مورد معامله قرار گرفت.

تالار فرآورده های نفت و پتروشیمی همچنین در این هفته شاهد معامله بیش از ۲۳ هزار تن انواع مواد شیمیایی با ارزشی افزون بر ۳۳۷ میلیارد ریال بود. حجم و ارزش معاملات انواع مواد شیمیایی نیز نسبت به هفته قبل از نظر حجم و ارزش به ترتیب با ۵۰ و ۷۴ درصد افزایش همراه بود. از دیگر کالاهای خرید و فروش شده در این تالار در طول هفته قبل می توان به به معامله ۲۵۰ تن انواع گازها و ۶۹۰ تن انواع روغن اشاره کرد.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.