رشد ۲۸ درصدی ارزش معاملات بورس کالای ایران در هفته قبل

۱۱اردیبهشت،

در دومین هفته اردیبهشت ماه، در حالی بیش از ۶۶۴ هزار تن انواع کالا در تالارهای محصولات صنعتی و معدنی و فرآورده‌های نفت و پتروشیمی بورس کالای ایران با ارزشی افزون بر ۱۱ هزار میلیارد ریال مورد معامله قرار گرفت که ۲۸ درصد از نظر ارزش نسبت به هفته ماقبل افزایش داشت.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، در این هفته و در تالار محصولات صنعتی و معدنی بیش از ۴۰۳ هزار تن انواع کالا با ارزشی افزون بر ۶۴۰۰ میلیارد ریال خرید و فروش شد. در این تالار بیش از ۲۹۲ هزار تن انواع محصولات فولادی شامل تختال، تیرآهن، ورق، میلگرد و نبشی با ارزشی بالغ بر ۴۹۳۸ میلیارد ریال توسط مشتریان خریداری شد. همچنین در این تالار ۳ هزار و ۶۵۰ تن محصولات مس،۲ هزار تن کک، ۴۷۲۰ تن آلومینیوم،۱۷۰ تن سولفور مولیبدن، ۱۸ تن کنسانتره فلزات گرانبها و ۱۰۰ هزار تن سنگ آهن صادراتی مورد معامله قرار گرفت.

تالار فرآورده‌های نفت و پتروشیمی بورس کالای ایران نیز در هفته ای که گذشت شاهد معامله بیش از ۲۶۱ هزار تن انواع کالا با ارزشی افزون بر ۵۱۵۵ میلیارد ریال بود.

در این تالار، حدود ۱۴۰ هزار تن انواع قیر به ارزش بیش از ۲۱۶۱ میلیارد ریال در دو بخش صادراتی و داخلی معامله شد. گروه مواد پلیمری نیز در طول این هفته، بیش از ۵۵ هزار تن انواع مواد پلیمری را مورد معامله قرار داد.

تالار فرآورده‌های نفت و پتروشیمی همچنین در این هفته شاهد معامله بیش از ۲۷ هزار تن انواع وکیوم باتوم و ۲۲ هزار تن مواد شیمیایی بوده است.

از دیگر فرآورده‌های نفتی و پتروشیمی که در هفته پیش معامله شد می توان به ۳۸۲۰ تن انواع گوگرد،۲۶۰ تن انواع گاز آرگون و مایع صنعتی،۱۶۰۴ تن انواع حلال،۹۰۰۰ آیزوریسایکل و ۲۴۰ تن اسلاگ واکس اشاره کرد.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.