رشد ۳۰درصدی صادرات “غیر نفتی” در گمرکات استان گیلان

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

ناظرگمرکات گیلان گفت: در سال قبل ۱۲۰۴ میلیاردو ۵۰ میلیون تومان کالای غیرنفتی به وزن یک میلیون و ۲۴۲ هزارو ۷۴۲ تن ازگمرکات گیلان صادر شده است.

به گزارش ممتاز به نقل از خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از گمرک، پرویز تقوی ناظرگمرکات گیلان ومدیرکل گمرک انزلی گفت: در سال قبل ۱۲۰۴ میلیاردو ۵۰ میلیون تومان کالای غیرنفتی به وزن یک میلیون و ۲۴۲ هزارو ۷۴۲ تن ازگمرکات گیلان صادر شده است که این مقدارکالا نسبت به مدت مشابه سال قبل از لحاظ ارزش ریالی ۳۰ درصد و از حیث وزن ۳۳ درصد رشد داشته است.

وی عمده کالاهای صادر شده از گمرکات گیلان را محصولات نباتی، محصولات معدنی و مصنوعات از آن، محصولات صنایع شیمیایی  عنوان کرده و افزود: این کالاها به بیش از ۳۰ کشور دنیا صادر شده است.

ناظرگمرکات گیلان ومدیر کل گمرک انزلی تصریح کرد: صادرات گمرکات استان عمدتاً به کشور روسیه، آذربایجان، عراق انجام میشود .

تقوی ادامه داد: ما همچنین با کشورهای گرجستان، قزاقستان، هند ،اکراین، آلمان، بلوروس، ارمنستان، فرانسه، ترکیه، جمهوری مولداوی ،انگلستان، امارات متحده عربی، مالزی،اندونزی، عراق،افغانستان وکنیا مبادلات تجاری داشته ایم.

وی تصریح کرد: گمرکات استان گیلان با اختصاص ۱٫۵۵درصد از وزن و ۱٫۵۵درصد از ارزش کل صادرات کشور از لحاظ وزنی رتبه یازدهم و از لحاظ ارزش رتبه ۱۳ را در بین گمرکات کشور بخود اختصاص داده است.

ناظر گمرکات گیلان یادآور شد: درسال قبل () بالغ بریک میلیون و ۸۲۸ هزار و ۵۰۱ تن کالا به ارزش یک میلیاردو ۲۵۵ میلیون و ۷۲۴ هزار و ۲۲۵ دلار از طریق گمرکات استان گیلان به کشور واردات قطعی شده است .

تقوی تصریح کرد: ۷۵ درصد وزنی و ۷۰ درصد ارزشی کالاهای وارداتی از استان گیلان را فلزات معمولی و مصنوعات از آن تشکیل می دهد .

وی ادامه داد: عمده واردات گمرکات گیلان ازکشورفدراسیون روسیه، قبرس، امارات متحده عربی ، اتریش می باشد.

تقوی افزود : کشورهایی همچون آفریقای جنوبی ،اندونزی ، مالزی ، استونی ، جمهوری چک ،کنیا و جزیره استوک از جمله کشورهایی می باشند که به مقصد کالاهای صادراتی ما افزوده شده اند.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.