رشد ۳۰۰ درصدی اعتبارات هزینه‌ای دانشگاه محقق اردبیلی از سال ۸۸

۳۱فروردین۱۳،

2000.jpg

رییس دانشگاه محقق اردبیلی از رشد ۳۰۰ درصدی اعتبارات هزینه‌ای این دانشگاه از سال ۸۸ تاکنون خبر داد.

به گزارش سرویس «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، مسعود گنجی در بازدید از طرح‌های عمرانی دانشگاه محقق اردبیلی، با اعلام این خبر، افزود: این امر زمینه توسعه فضاهای فیزیکی و تجهیز دانشکده‌ها را به نحو مطلوب فراهم کرده است، بطوریکه ما در بعضی از شهرهای استان، در حال راه‌اندازی و یا توسعه دانشکده‌های اقماری هستیم.

وی با بیان اینکه دانشگاه محقق اردبیلی به عنوان دانشگاه مادر با تعامل سایر دانشگاه‌ها و مراکز علمی، طرح آمایش و توسعه مراکز دانشگاهی استان را تدوین کرده است، خاطرنشان کرد: ما بر اساس طرح آمایش دانشگاهی، هدف‌گذاری خودمان را تا افق ۱۴۰۴ و همچنین برنامه‌های پنج ساله تعیین کردیم تا بتوانیم در یک دورخیز واقعی اهداف دانشگاهی را محقق کنیم.

گنجی گفت:‌ در سال قبل رقمی معادل ۶۰۰ میلیون تومان از محل اعتبارات استانی برای حمایت از طرح‌های نیمه‌تمام عمرانی دانشگاه محقق اردبیلی اختصاص یافت و در حال حاضر بیش از ۹۰ هزار متر مربع فضای آموزشی و کمک آموزشی در اختیار این دانشگاه است.

وی همچنین به مهم‌ترین طرح‌های عمرانی در حال احداث در این دانشگاه اشاره و تصریح کرد: کتابخانه مرکزی دانشگاه به همراه دانشکده کشاورزی “مشکین‌ شهر” و دانشکده ادبیات “نمین” و همچنین خوابگاه دانشجویان مجرد این دانشکده در اولویت تکمیل است.

رییس دانشگاه محقق اردبیلی همچنین به اختصاص ۳۵ میلیارد ریال اعتبار از منابع داخلی و درآمد اختصاصی دانشگاه برای حمایت از طرح‌های عمرانی خبر داد و افزود: پیش‌بینی می‌کنیم بخش عظیمی از این طرح‌ها تا پایان دولت دهم تکمیل شده و به بهره‌برداری برسد.

وی همچنین توسعه آزمایشگاه‌ها را اولین گام حمایتی از طرح‌های تحقیقاتی اعلام کرد و گفت: مهم‌ترین نیازمندی دانشکده‌ها از طریق این توسعه و تفویض امکانات آزمایشگاهی برطرف می‌شود.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.