رشد ۴۶ درصدی حجم معاملات “فولاد”

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

تالار داخلی و صادراتی محصولات صنعتی و معدنی بورس در ماهی که گذشت شاهد معامله بیش از ۹۱۰ هزار تن انواع کالا به ارزش حدود ۱۵٫۸ هزار میلیارد ریال بود.

به گزارش ممتاز به نقل از خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، تالار داخلی و صادراتی محصولات صنعتی و معدنی بورس در ماهی که گذشت شاهد معامله بیش از ۹۱۰ هزار تن انواع کالا به ارزش حدود ۱۵٫۸ هزار میلیارد ریال بود.

در تالار مذکور بالغ بر ۶۶۰ هزار تن انواع مقاطع فولادی، ۲۰۰ هزار تن سنگ آهن، ۳۰ هزار و ۷۶۰ هزار تن انواع مس، ۱۶ هزار و ۹۲۰ تن انواع آلومینیوم، ۱۵۰۰ تن کک، ۵۶۰ تن کنسانتره مولیبدن و ۱۸ تن کنسانتره فلزات گرانبها مورد معامله قرار گرفت. این در حالی است که در این تالار گروه فولاد، رشد ۴۶ درصدی حجم و ۵۰ درصدی ارزش را تجربه کرد.

همچنین بالغ بر  یک میلیون و ۸۴۹ هزار تن انواع کالا به ارزش بیش از  ۳۲ هزار میلیارد ریال در تالارهای صادراتی و داخلی بورس کالای ایران مورد معامله قرار گرفت و حجم و ارزش معاملات این بورس به ترتیب از رشد ۱۷ و ۲۸ درصدی در مقایسه با آذر ماه برخوردار شد.

، طی دی ماه افزون بر ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تن کالا توسط عرضه کنندگان بر روی تابلوی عرضه رفت و صف تقاضا از مرز ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تن عبور کرد

***داد و ستد ۵ هزار میلیاردی قیر

 این گزارش ممتاز به نقل از همچنین حاکی است، تالار داخلی و صادراتی فرآورده های نفتی و پتروشیمی بورس کالای ایران طی دی ماه شاهد معامله بیش از ۸۹۸ هزار تن انواع کالا به ارزشی حدود ۱۶٫۶ هزار میلیارد ریال بود . در این تالار، حدود ۳۶۷ هزار تن انواع قیر به ارزش بیش از ۵ هزار میلیارد ریال در حالی مورد دادوستد قرار گرفت که در مقایسه با ماه قبل رشد ۷۳ و ۷۱ درصدی را در حجم و ارزش تجربه کرد.  
شایان ذکر است حجم معاملات انواع مواد پلیمری نیز در دی ماه به ۱۸۹ هزار تن بالغ شد و رشد ۱۲ درصدی حجم و ۱۴ درصدی ارزش برای این گروه نیز در بورس ثبت شد.

تالار فرآورده های نفتی و پتروشیمی بورس کالای ایران همچنین شاهد معامله بیش از ۱۹۴ هزار تن انواع وکیوم باتوم، ۶۵ هزار تن لوب کات، حدود ۷۴ هزار تن انواع مواد شیمیایی، ۸ هزار تن گوگرد، ۳۵۰ تن انواع گاز و ۷۲ تن انواع روغن بود.

***فروش ۳۱ هزار تن گندم

براساس این گزارش ممتاز به نقل از، در تالار محصولات کشاورزی بورس کالا طی دی ماه ۳۹ هزار و ۱۱۰ تن انواع کالا به ارزش حدود ۴۵۶ میلیارد ریال توسط مشتریان خریداری شد. که از جمله آنها می توان به معامله ۳۱ هزار و ۷۰۰ تن گندم، ۱۶۰ تن کنجاله، ۱۷۰۰ تن شکر،۵۵۰۰ تن برنج و ۵۰ تن جو اشاره کرد.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.