رشد ۶۰ درصدی تولید انواع خودرو در خرداد ماه

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد: در خرداد ماه سال جاری ۸۵ هزار و ۳۹۱ دستگاه انواع خودرو سواری تولید شد که نسبت به خرداد ماه سال قبل رشد ۵۹٫۸ درصدی را نشان می دهد.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه اطلاع رسانی تولید و تجارت ایران، در خرداد ماه سال جاری تولید خودروهای سواری بالغ بر ۷۲ هزار و ۶۵۱ دستگاه بوده است که در مقایسه با خرداد سال ۹۲ از رشد ۵۷ درصدی برخوردار بود.
 
در خرداد ماه سال جاری وانت به تعداد ۱۱ هزار و ۶۱۷ دستگاه؛ کامیون به تعداد یک هزار و ۹۴ دستگاه؛ اتوبوس به تعداد ۲۳ دستگاه و مینی بوس به تعداد شش دستگاه تولید شده است.
 
در ادامه این گزارش، در خصوص تولید انواع خودروهای سواری در خرداد ماه سال جاری؛ آمده است: پراید نسیم و صبا به تعداد ۱۶هزار و ۴۱۴ دستگاه؛ پژو ۴۰۵ به تعداد ۹ هزار و ۷۹۹ دستگاه؛ پژو پارس به تعداد ۱۱ هزار و ۴۷۵ دستگاه؛ سمند هشت هزار و ۶۵۷ دستگاه؛ تندر ۹۰ به تعداد ۵ هزار و ۵۱ دستگاه و تیبا به تعداد شش هزار و ۲۰۰ دستگاه تولید شده است.
 
همچنین در این مدت میزان تولید سایر خورودهای سواری؛ پژو ۲۰۶ به تعداد هفت هزار و ۴۱۹ دستگاه؛ پراید نسیم و صبای دوگانه سوز به تعداد یک هزار و ۹۳۹ دستگاه؛ رانا به تعداد سه هزار و ۲۶۱ دستگاه؛ محصولات رنو به تعداد سه هزار و ۴۰۶ دستگاه تولید شده است.

انتهای پیام/

— .

باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.