رشد ۶۰۰ درصدی بدافزارهای موبایلی در سال قبل

۱۹فروردین۱۳،

 

بین سال‌های ۲۰۱۱ و ۲۰۱۲ میلادی میزان انتشار یافتن بدافزارهای موبایلی ۶۰۰ درصد رشد کرده است.
 
کارشناسان امنیتی اخطار دادند که در حوزه جرایم سایبری و هک کردن دستگاه‌های الکترونیکی همراه رشد چشمگیری ملاحظه می‌شود و کاربران از این پس باید توجه بیشتری به ویروس‌ها، بدافزارها و نسل تازه برنامه‌های مخرب اینترنتی داشته باشند.
 
به گزارش فارس به نقل از ای‌بی‌سی‌لوکال، "لین کارلگات"( Leanne Karlgut) زمانی که متوجه شد گوشی هوشمندش ویروس دارد به درستی نمی‌دانست که چطور آلوده شده تا سرانجام متوجه این قضیه شد. او گفت: «گوشی من آغاز به نواختن یک موسیقی کرد و در این موسیقی کلماتی گفته می‌شد و هیچ راهی برای متوقف کردن این موسیقی وجود نداشت».
 
بررسی‌های کارشناسان نشان داد که مجرمان سایبری به میزان اخطار دهنده‌ای گوشی‌ها و رایانه‌های لوحی ما را مورد هدف قرار داده‌اند.
 
آزمایشگاه تخصصی McAfee بر اساس یک بررسی تازه اعلام کرد که بین سال‌های ۲۰۱۱ و ۲۰۱۲ میلادی میزان انتشار یافتن بدافزارهای موبایلی ۶۰۰ درصد رشد کرده است.
 
"جرج والر"(George Waller) یکی از کارشناسان امنیتی نیز پیش‌بینی کرده است که حدود ۵۰ درصد تمام گوشی‌های هوشمند و رایانه‌های لوحی که هم‌اکنون در بازار جهانی مورد استفاده قرار می‌گیرند به نوعی بدافزار آلوده می باشند.

ایستنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.